معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از افزایش ۸۳ درصدی وام ازدواج در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در خراسان رضوی خبر داد.

رشد ۸۳ درصدی وام ازدواج در خراسان رضوی

هادی زهرایی/

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از افزایش ۸۳ درصدی وام ازدواج در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در خراسان رضوی خبر داد.

علی رسولیان در گفت‌وگو با قدس گفت: منابع بانک‌های خراسان رضوی بر اساس آمار اعلامی شورای هماهنگی بانک‌های استان در هفت ماهه سال جاری ۹۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه ۸/۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و در این مدت کل تسهیلات پرداختی استان ۲۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان اعتبارات پرداخت شده، ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات خالص است که توسط بانک‌ها پرداخت شده و نسبت به مدت مشابه رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

علی رسولیان در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج نیز گفت: تسهیلات ازدواج در هفت ماهه سال جاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که به نوعروسان و تازه دامادهای استان پرداخت شده و نسبت به مدت مشابه رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سامانه تأمین مالی سرمایه‌گذاران به دبیری شورای هماهنگی بانک‌ها راه‌اندازی شده است که هر فردی می‌تواند با مراجعه به فرمانداری منطقه سکونت خود طرح اقتصادی خود را در قالب یک فرم در این سامانه ثبت و سپس آن درخواست در کمیته تأمین مالی بررسی و به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی می‌شود.

رسولیان ادامه داد: قرار است تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی که تفاهم‌نامه‌های آن‌ها منعقد شده و ۶۰ درصد آن را بخش خصوصی یا مردم تأمین می‌کنند و ۴۰ درصد باقیمانده را که نیازمند تسهیلات هستند توسط بانک‌ها انجام شود که این موضوع تنها مربوط به راه‌اندازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیست بلکه برای سرمایه در گردش نیز می‌تواند استفاده شود.

وی افزود: بانک‌های استان همکاری و اقدامات لازم را برای صدور ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام دهند و مقرر شده است بانک‌های استان با معین‌های اقتصادی مناطق مختلف استان برای طرح‌های خرد و کوچک اقتصادی برای تأمین مالی آن‌ها تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.