دو عضو فراری باند مخوف سرقت ۷۵ هزار دلاری در مشهد پس از ۱۳ ماه فرار سرانجام با تلاش تیم یکم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، سرکرده باند در مشهد دستگیر و دست راست او نیز هم در زندان یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی شد.

عقیل رحمانی/

دو عضو فراری باند مخوف سرقت ۷۵ هزار دلاری در مشهد پس از ۱۳ ماه فرار سرانجام با تلاش تیم یکم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، سرکرده باند در مشهد دستگیر و دست راست او نیز هم در زندان یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی شد.

یادآوری اجرای نقشه سرقت

مهر ماه سال ۹۷ بود که مأموران پلیس آگاهی استان از طریق دریافت مرجوعه‌ای قضایی از سوی شعبه ۲۰۳ دادسرای مشهد مأموریت پیدا کردند تا اعضای باند چهار نفره سرقت را که به شیوه فیلم‌های گانگستری به سرقت ۷۵ هزار دلار و همچنین ۷۵ میلیون تومان پول نقد اقدام کرده بودند را ردزنی و آن‌ها را تحویل قانون دهند.

از سوی دیگر شاکی پرونده در تشریح این ماجرا که همان زمان در خط قرمز روزنامه قدس هم منتشرشد به کارآگاه «بخشی» افسر پرونده گفت: روز واقعه برای فروختن ۷۵ هزار دلاری که در اختیار داشتم راهی خیابان امام خمینی(ره) شدم و برای آنکه بتوانم دلارها را به بالاترین قیمت بفروشم میان دلارفروش‌های دوره‌گرد ایستاده در حوالی بانک ملی مرکزی رفتم.

با چند نفر سر قیمت صحبت کردم ولی توافقی برای فروش دلارها نشد و به سمت خانه در بولوار شهید کریمی حرکت کردم. مقابل منزلم رسیده بودم و همین که کلید را داخل قفل انداختم یک مرتبه دو نفر از پشت سر به من حمله کرده و یک نفرشان دهان من را گرفت و دیگری هم با تهدید سلاح سرد کیفم را از سرشانه‌ام کشید و در یک چشم به هم زدن پا به فرار گذاشتند. چون تمام سرمایه‌ام شامل ۷۵ هزار دلار و همچنین ۷۵ میلیون تومان وجه نقد داخل آن بود، من هم به دنبال آن‌ها دویدم؛ در همین میان بود که دیدم آن‌ها به سمت یک موتورسیکلت می‌روند و قصد دارند با آن فرار کنند.

تا سوار آن شدند من هم به هر سختی که بود به آن‌ها رسیدم و لگدی به موتور زدم وهمین کار موجب شد تا هر دو زورگیر خشن به زمین بخورند اما آن‌ها دوباره بلند شدند و پای پیاده شروع به فرار کردند.   هرچه تلاش کردم به آن‌ها برسم نتوانستم ولی دیدم در آخر همان کوچه آن‌ها سوار یک خودرو سواری شدند که در آن دو نفر انتظار رسیدن آن‌ها را می‌کشیدند. پس از آن پلیس آمد و موتورسیکلت را برد و شکایت من هم به دستگاه قضایی منعکس شد.

دستگیری نوچه‌ها و فرار «کله اسبی»

پس از این اظهارات تحقیقات فنی و پلیسی پرونده با دستور ویژه سرهنگ حسین جوانبخت، رئیس وقت اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان آغاز شد.

برهمین اساس کارآگاهان پلیس تمامی تلاش خود را با توجه به فناوری‌های روز چهره‌زنی و دیگر اقدامات فنی به کار گرفته و سرانجام موفق شدند دو عضو باند سرقت را در شهر مشهد شناسایی و در پی یک عملیات هماهنگ آن‌ها را دستگیر کنند.

سارقان پس از دستگیری مدعی شدند کیف دلارها را سرکرده باند معروف به «کله اسبی» و دست راستش با هویت احسان باخود برده و حتی آن‌ها را هم دور زده‌اند.

از سویی آن‌ها مدعی شدند ما در یک قهوه‌خانه بودیم که «کله اسبی» زنگ زد و گفت: یک نفر کلی دلار دارد و برای فروش به میان دلار فروش‌ها آمده و از ما خواست در این سرقت او و احسان را همراهی کنیم و ما هم با آن‌ها رفتیم اما وقتی آن‌ها سوار خودرو شدند کیفی با خود نیاوردند و مدعی شدند هنگام فرار زیر یکی از خودروهای پارک شده انداخته‌اند اما هیچ وقت کیف پیدا نشد!

با این اعترافات صریح بود که دستگیری سرکرده باند و دست راستش «احسان» در دستور کار مأموران قرار گرفت اما هرچه اقدامات پلیسی جلوتر می‌رفت رد زنی متهمان دشوارتر می‌شد؛ چرا که آن‌ها پی برده بودند پلیس سایه به سایه در تعقیب آن‌هاست، برای همین محل اختفای خود را دائم تغییر می‌دادند.

پایان کار سرکرده باند در مشهد و دست راستش در اصفهان

اقدامات پلیسی همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز گذشته و ۱۳ ماه پس از انجام سرقت ۷۵ هزار دلاری در مشهد، مأموران رد سرکرده باند معروف به «کله اسبی» را زدند. اطلاعات پلیسی نشان می‌داد متهم به تازگی به مشهد آمده و درحال حاضر در خانه‌ای در حوالی بولوار مسلم مخفی شده است. از سویی این احتمال وجود داشت که برای چندمین بار متهم متواری شود. برهمین اساس مأموران بدون فوت وقت به سمت محل مورد اشاره حرکت کردند و هماهنگی‌های لازم قضایی را هم به عمل آوردند.

کمتر از ۱۰ دقیقه بعد تیم یکم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محل را محاصره و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه سرکرده باند را دستگیر کردند.

دستگیری طراح اصلی نقشه سرقت چند صد میلیون تومانی و بازجویی دقیق از او موجب شد متهم به حضور در سرقت اعتراف کند اما همه چیز را پای تنها عضو فراری باند انداخت و عنوان کرد همه دلارها و پول‌ها را او با خود برده است.

او از طرفی مدعی بود نمی‌داند دست راستش کجا گریخته است، همین ماجرا بود که معمای دلارهای به سرقت رفته را کمی پیچیده‌تر کرد. برای همین بود که برای چندمین‌بار پلیس سرکرده باند را مورد بازجویی قرار داد تا شاید بتواند از اظهارات پراکنده او سرنخی برای دستگیری آخرین عضو بیابد که همین‌طور هم شد و مأموران پی بردند متهم به استان اصفهان گریخته است.

دایره ردزنی‌ها محدودتر و سرانجام مشخص شد که «احسان» در شهر اصفهان به اتهام ارتکاب زورگیری دیگر دستگیر و در زندان به سر می‌برد.

از سوی دیگر وقتی تبادل اطلاعات با پلیس اصفهان صورت گرفت مشخص شد دست راست سرکرده باند «کله اسبی» هنگام دستگیری برای آنکه محل حضورش لو نرود مشخصات دروغین اعلام کرده است.

با کشف آخرین پازل این پرونده پلیسی و حل معمای فرار ۱۳ ماهه دو عضو باند، اقدامات پلیسی برای انتقال متهم از اصفهان به مشهد در دستور کار پلیس قرار گرفت و این پرونده پیچیده هم با تیزهوشی مأموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان بسته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.