رئیس جمهور ترکیه با جمعی از بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی آمریکا دیدار کرد.

دیدار اردوغان با بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی آمریکا

قدس آنلاین؛ به نقل از آناتولی٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به دعوت همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ وارد واشنگتن شده٬ بامداد امروز در هتل محل اقامت خود در یک میزگرد اقتصادی شرکت کرده و با جمعی از بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی آمریکا دیدار کرد.

تقویت روابط اقتصادی واشنگتن – آنکارا٬ توجه به تعرفه‌های گمرکی و تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری٬ از محورهای دیدار اردوغان با بازرگانان آمریکایی و نمایندگان کمپانی‌هایی همچون گوگل٬ پپسی٬ کوکاکولا٬ هیلتون٬ اوبر و چند شرکت دیگر بود.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه٬ برات آلبایراک وزیر امور مالی  و دارایی٬ رخسار پکجان وزیر بازرگانی٬ خلوصی آکار وزیر دفاع٬ ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور٬ فخرالدین آلتون رئیس بخش اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری و دو تن از اعضای برجسته حزب عدالت و توسعه یعنی عمر چلیک و ماهر اونال٬ اردوغان را در سفر به آمریکا همراهی می‌کنند.

مخالفین اردوغان در داخل ترکیه از جمله کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق٬ سفر او به واشنگتن را یک سفر بدون دستاورد خوانده و اعلام کرده بودند که اردوغان نباید در چنین مقطعی به آمریکا برود.

روزنامه جمهوریت به عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان‌های رسانه‌ای مخالفین اردوغان امروز در تیتر صفحه نخست٬ این عبارت را به کار برد: «به جایی رفته که او را نمی‌خواهند.» این روزنامه همچنین از قول چند سناتور آمریکایی اعلام کرده که از دید آنها٬ سفر اردوغان به آمریکا در شرایط کنونی دستاوردی ندارد.

همچنین خانم مرال آکشنر رهبر حزب خوب٬ دیروز به اردوغان توصیه کرد: «در دیدار با ترامپ٬ نامه گستاخانه‌اش را توی صورتش پرت کن تا بداند که حق ندارد در برابر ملت ما گستاخی کند.»

قرار است اردوغان امروز با دونالد ترامپ دیدار کند و سپس دیدار هیات‌های دوجانبه آغاز شود و بعدازظهر امروز به وقت واشنگتن٬ کنفرانس مطبوعاتی مشترک اردوغان و ترامپ٬ برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.