منابع عراقی از ورود رئیس اقلیم کردستان عراق به بغداد خبر دادند.

بارزانی وارد بغداد شد/ تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه وارد بغداد. وی قرار است با مقامات عراقی در بغداد درباره اوضاع کشور به ویژه مسائل سیاسی بحث و تبادل نظر کند.

واکنش آمریکا به بیانیه مقتدر صدر

یک مسئول آمریکایی در واکنش به بیانیه مقتدی صدر که به آمریکا درباره دخالت در امور داخلی عراق هشدار داده بود، مدعی شد که واشنگتن به حاکمیت عراق پایبند است.

بر اساس گزارش الحره، یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده بر خلاف ایران، به عراق شکوفا و قوی که آقای خودش باشد، پایبند است.

تماس تلفنی پامپئو با عبدالمهدی

دفتر نخست وزیری عراق از تماس تلفنی مایک پامپئو با عادل عبدالمهدی خبر داد. در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق آمده است عبدالمهدی در این گفت‌وگو بر تمایل جدی برای تقویت روابط دوجانبه و تقویت روابط عراق با همسایگان و دوستان و احترام به حاکمیت و استقلالش تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا هم بر اساس این بیانیه مدعی حمایت ایالات متحده از نخست وزیر و دولت عراق و تمایل برای تقویت روابط میان دو کشور بر اساس توافقنامه چارچوب راهبردی و کمک به عراق برای تقویت امنیت و ثبات و استقلال و  عدم دخالت در امور  داخلی‌اش شده است.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در نشست روز گذشته کابینه تصریح کرده بود که تظاهرات حادثه مهم و فرصت ارزشمندی برای انجام اصلاحات است.

وی خاطر نشان کرد فساد فقط طی چند ماه روی هم انباشته نشده بلکه از زمان‌های طولانی وجود داشته است. عبدالمهدی بر نیاز کشور به اصلاح قانون اساسی و اصلاح نظام انتخاباتی تاکید کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.