امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به روند روبه رشد قلمرو نفوذ انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که ذلت آمریکا جهانی شده است و آمریکا دیگر آمریکای ۴۰ سال قبل نیست.

قلمرو نفوذ انقلاب اسلامی در حال گسترش است

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در همایش رحمت محور تمدن نوین اسلامی در سالن همایش ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: ایام میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) را می‌گذرانیم، امیدواریم به برکت این روزهای مسرت بخش خداوند توفیق مجاهدت برای پیامبر اکرم (ع) را به مسلمانان عطا کند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبر اکرم (ص) در دوره زندگانی مسلمانان اعم از فردی و اجتماعی جهش‌هایی وجود دارد که باید تلاش خود را به کار گیرید تا آنها را از دست ندهید، ما باید به برجستگی‌های زندگی سیاسی امروز خود توجه داشته باشیم، فرصت‌های فراهم شده امروز به فرموده امیرالمؤمنین در حال گذر بوده و امکان از دست دادن آنها را در آینده داریم.

امام جمعه مشهد گفت: در صورت سفر به گذشته در زمان پیامبر اکرم (ص) به موقعیت ویژه در آن تاریخ پی می‌بریم، با بررسی گذرگاه‌های جریان‌های سیاسی موجود متوجه می‌شویم که باید برای تحقق اهدافمان کوشش بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ایده‌ها و آرمان‌های شکل گرفته در گذشته هنوز به تحقق نرسیدند، انقلاب مقدس اسلامی ما انقلاب طایفه‌ای یا اقتصادی نبود، انقلاب ما در جهان غوغا به پا کرد و ما برای عملی کردن به دستورات خداوند و رسیدن به وضعیت کنونی انقلاب به پا کردیم.

علم‌الهدی بیان کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما سالیانه شاهد پیشرفت هستیم، مسلمانان و دشمنان بر این باور بودند که این انقلاب تنها دو تا سه ماه تأثیر خود را می‌گذارد و پس از گذشت مدت کوتاهی مجدد اوضاع به حالت قبل بازمی‌گردد اما چهل سال از آن روزها می‌گذرد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز قلمروی بزرگتری از کشور دارد، اقتدار امروز انقلاب مقدس اسلامی ما با چهل سال گذشته قابل مقایسه نیست، ما در این چندین سال مشکلات بسیاری را متحمل شدیم و تحولات داخلی بزرگی رخ داد اما امروز ما حاکم بر منطقه هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ما تصمیم‌گیرنده هستیم و در راستای توسعه اسلام گام برمی‌داریم، امروز انقلاب اسلامی ایران با چهل سال قبل مغایرت بسیاری دارد، در حال حاضر مسئله توسعه انقلاب ما سال به سال محقق نمی‌شود؛ بلکه هفته به هفته قدرت نظام انقلاب افزایش می‌یابد.

وی گفت: امروز ما با فردا مغایرت داشته و در حال پیشرفت چشمگیری هستیم، این توسعه مربوط به نسل و یا نژادی نیست، توسعه در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اسلام است، توسعه جهشی از چهل سال گذشته تاکنون در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز باید دست به دست هم دهیم تا در یک جریان توسعه و رشد قرار بگیریم، امروز پیامبر کنار عیسی، قرآن کنار انجیل و مسجد کنار کلیسا نیست، ۴۰ سال گذشته آمریکا حرف اول را می‌زد اما امروز باید به دنبال تصمیمات جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: پیامبر توقف قوی برای توسعه استکبار جهانی به وجود آورد، آمریکا سربازان شکست خورده خود را با ذلت از میهن ما خارج کرد و در حال حاضر قدرتی ندارد، ما امروز برای وحدت خود  با محوریت دفاع و حمایت از رسول‌الله پیش می‌رویم و کوچک‌ترین توهینی بر علیه این محور با مقابله مسلمانان روبه‌رو می‌شود.

علم‌الهدی اظهار داشت: ما مسلمانان در صورت عدم انجام تکلیف خود نمی‌توانیم وحدت خوبی را ایجاد کنیم، دشمن شکست خورده در میدان جنگ دو لبه گازانبری برای جامعه مسلمان ساخته تا بتواند توسط آن به مسلمانان ضربه بزند، ما باید با بصیرت کامل توطئه‌های دشمن را شناسایی کنیم و مردانه در جبهه حق حضور داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.