یک روزنامه کویتی با اشاره به سلسله سفرهای برخی مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی و موافقت عربستان سعودی و امارات با شرکت در مسابقات فوتبال در دوحه، از گشایش در بحران قطر خبر داد.

روزنامه کویتی از گشایش در بحران قطر خبر داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، همزمان با سفر روز یکشنبه «صباح الخالد» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه کویت به ریاض و ارائه پیام امیر کویت به شاه سعودی، شاهد برخی تحرکات دیگر در منطقه بودیم.

روزنامه کویتی«القبس» تحت عنوان «شکاف در بحران خلیج (فارس)» نوشت که چند روز پس از ابراز خوش‌بینی کویت به حل بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس و همزمان با سلسله سفرهای مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه(دیروز) میزبان «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری و چند روز قبل از آن نیز میزبان «عادل الجبیر» همتای سعودی خود بود.

این روزنامه افزود که «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی نیز در سفری به عمان عصر روز دوشنبه با سلطان «قابوس بن سعید» دیدار کرد.

القبس همچنین به موافقت فدراسیون فوتبال امارات و بحرین با شرکت در مسابقات فوتبال در دوحه موسوم به «خلیجی ۲۴» اشاره کرد.

در همین ارتباط «عبدالخالق عبدالله» تحلیلگر سیاسی اماراتی و از نزدیکان به «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در حساب توئیتری خود نوشت: «به شما مژده می‌دهم که تحولات مهمی برای حل اختلافات در شورای همکاری خلیج (فارس) زودتر از آنچه که تصور می‌کنید، در راه است.»

از خرداد سال ۱۳۹۶ به دنبال بروز بحران در روابط بین قطر و چهار کشور عربی(عربستان، مصر، بحرین و امارات) و محاصره قطر از سوی این کشورها، امیر کویت میانجی‌گری برای آشتی دادن این کشورها را آغاز کرده اما تا کنون نتیجه‌ای حاصل نکرده است.

اخیرا امیر کویت بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد و گفت که اختلافات اعضا دیگر پذیرفتنی نیست. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.