مدیر پخش حوزه هنری گفت: سینماهویزه مجوز ضمنی برنامه را از ارشاد استان خراسان رضوی در خصوص اکران این مستند داشته است.

توضیحات مدیر پخش حوزه هنری در مورد اکران مستند جنجالی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا فرجی پیرامون اکران مستند اکسونامی با اشاره به اینکه این فیلم فقط یک‌بار در سینما هویزه مشهد به نمایش درآمده، گفت: اجرای هر برنامه‌ای جدا از نمایش فیلم‌های در حال اکران در سالن‌های سینما منوط به کسب مجوز از وزارت ارشاد و اداره ارشاد هر استان است و سینما هویزه نیز مانند سایر سینماها از این امر مستثنی نیست و باید در چارچوب قانون عمل کنند.

فرجی افزود: فیلم اکسونامی یک فیلم انتقادی و چالشی درباره آمریکا و غرب است. در زمان نمایش فیلم نیز اکران عمومی نبوده بلکه دعوت‌های خاصی انجام شده و کسانی که برای تماشای فیلم آمده بودند از قبل دعوت شده و جزء نخبگان فرهنگی، طلاب، دانشجویان، مشاوران خانواده و صاحب‌نظران عرصه فرهنگی بودند و هدف برنامه برگزاری یک نشست تحلیلی و کارشناسی بوده و اصلا نمایش عمومی و دعوت عام نداشتند.

وی ادامه داد: از آنجا که نمایش عمومی نبوده، بلیت‌فروشی نیز نداشته و همچنین دعوت‌ها انجام و صدور مجوز دچار تاخیر شده بود، مدیران هویزه مشهد طی تماس تلفنی با اداره ارشاد مشهد و معاونت هنری و سینمایی استان هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند و مجوز ضمنی را می‌گیرند و فقط یک بار فیلم را نمایش می‌دهند.

اکران مستند اکسونامی در مشهد تحت عنوان «خاطرات یک ستاره پورن» چند روزی است که در فضای خبری کشور حاشیه ساز شده و تحلیل‌ها و حواشی خاصی را به وجود آورده است؛ پیگیری ایسنا از مسئولان سینما هویزه در خصوص چگونگی فرآیند اکران این مستند در مشهد نیز در نهایت منتج به ارسال توضیحات مدیرپخش حوزه هنری در این خصوص شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.