به دنبال گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال استرداد رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا از اسپانیا به آمریکا، پلیس اسپانیا از مفقود شدن این فرد خبر داده است.

اسپانیا: رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا مفقود شد

قدس آنلاین؛ با گذشت حدود هفت ماه از بازداشت «هوگو کارواخال» دیپلمات پیشین، ژنرال بازنشسته و رئیس سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا در اسپانیا به درخواست آمریکا، امروز چهارشنبه مقام‌های پلیس اسپانیا از مفقود شدن این فرد خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پلیس اسپانیا اعلام کرد که ماموران این نهاد امنیتی و انتظامی نمی‌دانند که هوگو کارواخال رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا کجاست.

یک مامور پلیس اسپانیا اعلام کرد که تلاش‌های ماموران پلیس برای یافتن این ژنرال بازنشسته ونزوئلایی به جایی نرسیده است.

اعلام مفقود شدن کارواخال در شرایطی صورت گرفته که جمعه هفته گذشته برخی رسانه‌ها شایعاتی درباره احتمال تغییر نظر دادگاه عالی اسپانیا در موضوع استرداد کارواخال به آمریکا منتشر کردند.

این خبر در حالی منتشر شده که اواخر شهریورماه دادگاه عالی اسپانیا دادگاه عالی اسپانیا با درخواست آمریکا برای استرداد رئیس اسبق سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا مخالفت کرده بود.

هوگو کارواخال دیپلمات پیشین، ژنرال بازنشسته و رئیس سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ سازمان اطلاعات نظامی ونزوئلا ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین امسال) در جریان سفر به اسپانیا بازداشت شد.

بازداشت کارواخال با درخواست آمریکا و بنا بر اتهام‌هایی که واشنگتن علیه او در زمینه دست داشتنش در جرایم مرتبط با قاچاق مواد مخدر زده بود، صورت گرفت.

کارواخال در سال ۲۰۱۷ در اعتراض به برنامه دولت ونزوئلا برای تشکیل مجمع قانون اساسی از دولت «نیکلاس مادورو» خارج شد و با «خوان گوایدو» رهبر مخالفان اعلام همبستگی کرده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.