۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 678238

وحدت کلیدواژه مسلمانان برای شکست دشمنان

حجت الاسلام اکبر فرجام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان رضوی

اسلام به عنوان دین وحدت بخش، رحمت و عطوفت در بین همه ادیان شناخته شده است و در قرآن کریم نیز آیات  و مفاهیم زیادی نظیر «واعتصموا، «تعاونوا»، «اصلحوا»، «اصلاح بین الناس»، «الَّف بینهم»، «امّةٌ واحدة»، به موضوع وحدت در بین امت اسلامی  اشاره کرده است. همچنین  در نزد پیامبر اکرم (ص)  نیز موضوع وحدت بین مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و  ایشان به موازات گسترش توحید و یکتاپرستی در جامعه ی انسانی برای توحید کلمه و وحدت امت اسلامی نیز اهمیت زیادی قائل بوده اند و هیچ عاملی را شکننده تر از وجود شکاف در پیکر امت اسلامی نمی دانستند. از این رو دشمنان از همان ابتدا به ایجاد تفرقه در بین جامعه اسلام تمرکز کرده و از هرفرصتی برای ایجاد شکاف در زنجیره وحدت مسلمانان استفاده می کردند.

از طرفی  انقلاب اسلامی نیز یک پدیده جدید و ناخواسته  در مقابل استکبار و استکبار ستیزان است که در چهل سال گذشته نیز با رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب روند روبه رشد و متعالی را داشته است و در ادامه نیز با اتکا به بیانیه گام دوم انقلاب افق جدیدی را با عنوان تمدن نوین اسلامی با همدلی و همگرایی  دنبال خواهد کرد .

اقتدار انقلاب اسلامی در نظام بین الملل طی چهل سال گذشته باعث ایجاد موج بیداری اسلامی با هدف الگو پذیری از از این انقلاب و خارج شدن از سلطه استکبار در بین کشورهای مختلف رشد و طنین انداز شده است که این موضوع بیم و هراس دشمنان اسلام را نیز در پی  داشته و  باعث شده است تا دشمنان اسلام  بیش از هر زمان دیگری و با استفاده از هر ابزاری بر طبل تفرقه در بین مسلمانان بکوبند  و رویای تسلط بر ممالک اسلامی را در سر بپرورانند که ایجاد جنگ ، فتنه و تفرقه در کشورهایی از جمله سوریه ، یمن، لیبی ، عراق و افغانستان ، مذهب سازی، لغزش در باورهای مسلمانان و افراطی گری متحجر در راستای انجام این موضوع است . بنابراین  امروز با توجه به تفرقه افکنی های دشمنان و تهاجمات فرهنگی علیه اتحاد اسلامی و ترویج و حمایت از گروه های افراطی ، مسلمانان باید  از هرگونه اقدام و حرکتی که اتحاد جامعه اسلام  را بر هم بزند پرهیز کنند و  موفقیت مسلمانان در این برهه حساس در گرو توجه به همبستگی و وحدت اسلامی  و تمسک و پیروی از قرآن و عترت رسول خدا است که این موضوع از آرمان های انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب نیز می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.