۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 678241

امام جمعه مشهد ریزه گفت: هفته وحدت، هفته تحمیل عقیده نیست، بلکه به این معنی است که با حفظ اعتقادات خود با هم بحث کرده و به گفتار خود در طول سال عمل کنیم.

هفته وحدت، هفته تحمیل عقیده نیست

به گزارش قدس آنلاین، مولوی عبدالکریم علی بایی پیش از ظهر امروز در همایش پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی، ویژه علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان‌های خراسان رضوی که در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته وحدت و ولادت امام صادق(ع) اظهار کرد: میلاد رسول اکرم(ص)، تولدی بود که معرفت و انسانیت را برای ما به ارمغان آورد و باعث لرزه بر اندام کسانی شد که جز خود کس دیگری را نیکو نمی‌پنداشتند.

وی با اشاره به اینکه همه دستورات اسلام و رسول اکرم ما را به وحدت کلمه و در کنار هم بودن سوق می‌دهد، بیان کرد: از زمان صدر اسلام، دشمنان به دنبال بی نتیجه نشان دادن دستاوردها و تلاش‌های پیامبر(ص)، ضربه زدن به اسلام و برجسته کردن اختلافات میان برادران مسلمان بودند که امروز هم هنوز چنین است.

امام جمعه مشهد ریزه با تاکید براینکه یکی از خطراتی که دامن‌گیر اسلام شده، اختلاف و چند دستگی است، بیان کرد: به همین دلیل بنیان گذار انقلاب اسلامی، این زمان را به عنوان وحدت اعلام کردند تا هشداری برای دشمنان اسلام بوده، به همه جهان نشان دهیم که شیعه و سنی در کنار هم هستند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر وظیفه ما سنگین تر از قبل است و باید کلام ما به نفع جامعه اسلامی و حفظ وحدت باشد و از هرگونه افراط پرهیز شود، همچنان که طبق گفته پیامبر(ص) وحدت مسلمانان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: امروز که کشور ما در شرایط سختی قرار دارد، نیاز به همدلی و انسجام بیشتر احساس می شود و ما باید به حفظ حقوق یکدیگر بیشتر توجه کنیم.

علی بایی گفت: برگزاری چنین جلساتی که موجب انسجام بیشتر می‌شود، خروج از شعار و حرکت به سمت واقعیت، برگزاری بحث ها و جلسات بدون توهین به اعتقادات یکدیگر موجب حفظ وحدت بیشتر مسلمانان در کشور می‌شود.

امام جمعه مشهد ریزه با بیان اینکه هفته وحدت، هفته تحمیل عقیده نیست، بلکه به این معنی است که با حفظ اعتقادات خود با هم بحث کرده و به گفتار خود در طول سال عمل کنیم، افزود: امیدوارم حفظ وحدت ما را به جایی برساند که بتوانیم آرمان‌های پیامبر را جامه عمل پوشانده و از ظرفیت‌های مسلمانان در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

وی در انتها گفت: انتهای سخن خود را با  کلام رهبری به پایان می‌رسانم که فرمودند:« کسانی که از روی تعصبات به اعتقادات دیگران حمله می کنند، بهترین افراد برای دشمنان همین ها هستند.»

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.