۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 678276

امام جمعه اهل سنت شهرستان خواف گفت: نباید به هفته وحدت به عنوان یک شعار سیاسی نگاه کنیم بلکه به عنوان شعور دینی و ضرورت شرعی باید آن را در نظر بگیریم.

نباید به وحدت نگاه سیاسی داشت

به گزارش قدس آنلاین، مولوی صدرالدین احراری اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند فروعات و اختلاف نظرهای مذاهب اسلامی را بزرگ نمایی کنند و با استفاده از افراد زیر سلطه خود بر طبل تفرقه و اختلاف می‌کوبند.

وی ادامه داد: نفع اختلاف بین مسلمانان به دشمنان می‌رسد بنابراین عقل حکم می‌کند که به فتنه انگیزی دشمنان آگاه باشیم و نقشه‌های آنها را بشناسیم.

او با بیان اینکه وحدت فقط محدود به مذهب نیست ،افزود: وحدت در همه مراحل زندگی می‌تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد و در خصوص هفته وحدت هم باید در جلسات خصوصی و عمومی به اعتقادات هم احترام  بگذاریم و در برابر دشمنان یک ملت، واحد باشیم.

امام جمعه اهل سنت خواف گفت: به منظور پیشگیری از اختلاف، همانطور که خداوند متعال در سوره آل عمران فرموده است باید دوست و دشمن را بشناسیم چون اگر دوست و دشمن را خوب شناختیم در این صورت با دشمنان خدا دوستی نخواهیم کرد.

احراری افزود: سپس باید از خدا بترسیم و اخلاص در عقیده داشته باشیم و عقاید خود را به دیگران تحمیل نکنیم و همه با هم به ریسمان الهی تمسک جوییم.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان خواف در فاصله ۲۶۲ کیلومتر شرق مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.