دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر امشب در گروه C پیگیری می‌شود که تیم ملی کشورمان در مهم‌ترین بازی این گروه از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه بین المللی امان با قضاوت دیلان پریرا از سریلانکا به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت.

مأموریت؛ بردن در «اردن»

حمیدرضا خداشناس/

 دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر امشب در گروه C پیگیری می‌شود که تیم ملی کشورمان در مهم‌ترین بازی این گروه از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه بین المللی امان با قضاوت دیلان پریرا از سریلانکا به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت. این در حالی است که با تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال این دیدار در جایی غیر از عراق باید برگزار می‌شد که در نهایت اردن میزبان این بازی مهم شد.

*جایی برای اشتباه نیست

بدون شک تقابل سنتی امروز ایران وعراق حساس‌تر از همیشه خواهد بود؛ چرا که تیم پیروز این دیدار تا حدودی خیالش می‌تواند از صعود راحت شود و این شرایط برای عراق صدرنشین، مساعدتر است. شکست شاگردان ویلموتس در بازی سوم خود در این گروه مقابل بحرین به نوعی کار ایران را در مقابل تیم خوب عراق سخت کرده است و تنها پیروزی در این بازی می‌تواند مسیر صعود تیم ملی را به مرحله بعد با توجه به اینکه تنها یک تیم از هر گروه به دور مستقیم به دور بعد صعود می‌کند، هموارتر کند. در گروه C در حال حاضر عراق با ۷ امتیاز، بحرین با ۷ امتیاز و ایران با ۶ امتیاز در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته اند و مشخصاً در بازی‌های پیش رو بازی‌های مستقیم این سه تیم با یکدیگر تعیین کننده برای صعود خواهد بود. بحرین و عراق دیدارشان با تساوی به پایان رسید و ایران بازی مستقیم با بحرین را واگذار کرد و حالا در جدال حساس با عراق با توجه به دیدار آسان بحرین مقابل هنگ کنگ هیچ جای اشتباهی برای شاگردان ویلموتس باقی نمی‌ماند و حتی تساوی می‌تواند وضعیت صعود ایران را به خطر بیندازد.

*دیداری حیاتی برای مربیان اروپایی‌ها

تیم عراق بازیکنانی مثل بشار رسن و طارق همام دارد که فوتبال ایران با به خوبی می‌شناسند. از سویی دیگر ستاره خط حمله این تیم مهند علی است که در تیم الدحیل قطر بازی می‌کند و پس از او هم حسین علی بازیکن خطرناک دیگر عراقی هاست که می‌توانند دروازه تیم ملی را تهدید کنند. از نکات جالب این بازی تهدید جایگاه کاتانچ اسلونیایی است. بنا به توافق انجام شده میان عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون عراق با کاتانچ نتیجه بازی با ایران تعیین کننده است. در صورت باخت به ایران قرارداد کاتانچ فسخ می‌شود و او از سمتش برکنار می‌شود اما اگر عراق در این بازی برنده شود او تا پایان مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد ماند.

*تهدید جایگاه ایران در رنکینگ فیفا

ایران در رتبه ۲۷ رده‌بندی فیفا و اول آسیاست. بازی با عراق به جز حساسیت‌های مربوط به صعود به جام‌جهانی، از نظر رده‌بندی فیفا هم حائز اهمیت است. ژاپن در رتبه ۲۸ جهان است و در صورت لغزش ایران، می‌تواند صدرنشین آسیا شود. تیم ملی عراق، نیز تیم نهم آسیا و تیم هفتاد و چهارم جهان است.

* ویلموتس: نتیجه داخل زمین مشخص می‌شود

مارک ویلموتس در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران و عراق که دیروزدر امان پایتخت اردن برگزار شد، شرایط تیمش را تشریح کرد و گفت: به اردن آمدیم تا با تیم عراق بازی کنیم. در واقع این بازی سومین دیدار خارج از خانه ما از مجموع چهار دیداری است که باید در خارج از خانه به میدان برویم. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: کاملاً برای این بازی آماده شدیم و جلسه تئوری هم داشتیم با بازیکنان و تمرکز اولیه ما روی سیستم خود ماست. ضمن اینکه درخصوص چند بازیکن نیز باید تصمیم گیری کنیم. وی ادامه داد: شاید تماشاگران عراقی کمتری به ورزشگاه بیایند ولی آنچه که تعیین کننده است، اتفاقات درون زمین است.

* کاتانچ: مقابل تیم خطرناک ومشهوری بازی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق از دیدار با تیم ایران به عنوان یک بازی سخت برای تیمش نام برد. سرکو کاتانچ در نشست خبری پیش از این دیدار در خصوص برگزاری این بازی در اردن گفت: مشخص است که اگر این بازی در خاک عراق و در بصره برگزار می‌شد، این دیدار برای ایران ترسناک بود. ولی باید این وضعیت و بازی در زمین بی‌طرف را قبول کنیم. وی تأکید کرد: اکنون منطقی نیست که درباره تاکتیک بازی خودمان سخن بگوییم. در شرایط کنونی نمی توانیم بگویم که چرا با این تاکتیک بازی نکردیم و باید چه کار کنیم. هدف اصلی ما در این دیدار پیروزی است اما باید در این بازی با واقع نگری به میدان برویم چون مقابل تیمی خطرناک و مشهور بازی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.