نشست نخبگان و فعالان انقلابی مشهدالرضا(ع) درباره مباحث روز با حضور آیت‌الله علم‌الهدی برگزار شد.

 شخصا از هیچ لیست و گروهی حمایت نمی‌کنم

احمد فیاض/

نشست نخبگان و فعالان انقلابی مشهدالرضا(ع) درباره مباحث روز با حضور آیت‌الله علم‌الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در این نشست که شامگاه سه‌شنبه گذشته در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد با اشاره به اصل مبارزه در نظام انقلاب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها چه در محافل خصوصی و چه عمومی فرموده‌اند که «انقلاب تمام نشده بلکه در میانه راه هستیم. در حوزه مشکلات داخلی نیز بایستی مبارزه کرده و این مبارزه است که پیشران انقلاب است».

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که «البته نوع مبارزه در هر برهه زمانی و مکانی فرق می‌کند» تصریح کرد: نقطه نهایی انقلاب همان اتصال به ظهور و انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) است و این یک شعار و تعارف نیست بلکه اعتقاد قلبی ماست.

امام جمعه مشهد افزود: اکنون نوع مبارزه فرق کرده اما اصل مبارزه در بستری از تهدیدهای داخلی و خارجی همچنان به قوت خود باقی است. میدان مبارزه نیز نیاز به تاکتیک و راهبرد دارد و شرط اول ورود به این میدان از خود گذشتگی است.

وی افزود: تأکید رهبری بر حفظ خودی‌هاست. معیار نیز بالای ۵۰ درصد در اعتقاد به انقلاب، رهبری و... است والا اینکه بگوییم همه ما افرادی را به طور ۱۰۰ درصدی قبول داریم؛ منطقی نیست. منظور از خودی‌ها آن‌هایی است که پای خیمه و ستون انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. غیرخودی‌ها که نظام ولایی را قبول نداشته، تکلیفشان مشخص است.

امام جمعه مشهد با اشاره به خطر نفوذ دشمن در بین خودی‌ها اظهار کرد: افرادی از درون نظام و انقلاب با رهبری زاویه پیدا می‌نمایند. گرچه رهبری را قبول دارند اما از رهبری نیز خرده گرفته و انتقاد می‌کنند که مثلاً چرا این مسئولیت به فلان فرد از سوی رهبری تفویض شده و یا چرا فلان تصمیم را رهبری گرفته‌اند. کسانی که با رهبری انقلاب در پوشش خودی زاویه پیدا می‌کنند را به هیچ عنوان نباید اجازه داد در عرصه‌های نظام به جایی برسند. دشمن نیز برای نفوذ سراغ همین افراد می‌رود پس خطر این عده بسیار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی مانند قلعه‌ای است که دیوار و برج و باروی مستحکمی مانند ولی‌فقیه و رهبری دارد اما انتخابات حکایت دروازه این قلعه است و بیم آن می‌رود نفوذی‌ها از این دروازه وارد شوند. دشمن نیز برای نفوذ و بهره‌برداری از غیرخودی‌ها و افراد زاویه‌دار با رهبری از دل خودی‌ها بسیار هزینه می‌نماید تا بتواند در جریان قدرت نفوذ یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در مقوله حمایت از لیست‌های انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: لیست‌ها اهمیت ندارد بلکه مهم کف جامعه و آحاد جامعه هستند. جریانات پیرو رهبری نیز باید مبتنی بر بصیرت به اتفاق نظر برسند. شخصاً نیز از هیچ لیست و گروهی حمایت نکرده و هیچ مباشرتی در تهیه لیست‌ها ندارم. نماینده رهبری که نمی‌تواند جلوتر از رهبری حرکت نماید. مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی برای مردم است.

وی ادامه داد: ارزش‌ها در دانشگاه‌ها حاکم است اما جریان‌های غیرخودی می‌خواهند فضای دانشگاه را بگیرند که نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد و مثلاً نمی‌توان تحمل کرد که در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان اردوی مختلط جشن رنگ در کویر، از دانشجویان نام‌نویسی کنند؛ تشکل‌های دینی باید فضا را پر کرده و اجازه ندهند این اتفاق رخ دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به پرسش «بزرگ‌ترین مشکل ما؛ دوروبری‌های شما هستند که موجب ایجاد فاصله بین مردم و شما می‌شود» که بنا به ادعای مجری جلسه پرسش تعداد زیادی از حاضران در نشست است، تصریح کرد: این یکی از تهمت‌های ناروایی است که به بنده وارد می‌نمایند. اعضای دفتر اینجانب کار منشی‌گری می‌کنند و تیم حفاظتی نیز به صورت مستقل انجام وظیفه نموده و مسئولیتشان با سپاه است. حدود ۱۵ سال است که به خاطر مسئولیتم در سنگر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه و دور بودن از هر گونه شائبه به هیچ میهمانی نرفته و پای سفره و سور احدی ننشسته‌ام. کسی در مجموعه دفتر وجود ندارد که از جایگاه دفتر به پست، مقام و ثروت رسیده باشد. اگر کسی از اعضای دفتر بنده مثلاً فرمانداری، شهرداری و یا هر پست و مقام دیگری گرفته، معرفی نمایید. به ییلاقات مشهد تنها دو سه بار آن هم برای همایش‌ها و افتتاحیه رفته‌ام. برای تفریح به هیچ باغی پا نگذاشته‌ام. اجازه دخالت به هیچ کسی را در مسئولیت‌ها نمی‌دهم و اعضای دفتر صرفاً منشی‌گری و امور جاری دفتر را انجام می‌دهند. حجم گسترده وظایف و امورات محوله در کنار تدریس سبب می‌شود تا ناهماهنگی‌هایی در دیدارهای مردمی به وجود آید و این به معنای دخالت دوروبری‌ها نیست. فرزندان بنده نیز در مشهد حضور ندارند و دنبال کار و زندگی خودشان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.