وزیر اطلاعات به انتخابات آتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: همچنانکه نباید در امر بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیچگونه تسامحی صورت گیرد، در موضوع حق‌الناس فردی نیز پای آبرو و حرمت افراد در میان می‌باشد و این همسنگ حرمت کعبه است بنابراین باید دقت لازم صورت گیرد تا به آبروی افراد تعدی نشود.

وزیر اطلاعات: در بررسی صلاحیتها نباید به آبروی افراد تعدی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات در مشهد گفت: وقتی احراز اهلیت و صلاحیت انجام شد امکان شرکت فرد در رقابتی که دسترسی به نمایندگی مجلس را برای او فراهم می‌کند وجود دارد بنابراین احراز صلاحیت باید باشد چون در این میان بحث حق و حقوق افزون بر ۸۰ میلیون نفر مردم ایران مطرح است.

وی افزود: روایات متعدد نیز می‌فرمایند اگر کسی امانت را به فرد غیرامین بسپارد خداوند متعال ضامن او نیست زیرا قبلا توسط خدا این امر نهی شده بود، این حق‌الناس است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اسلام حق‌الناس را از حق‌الله مهمتر می‌داند چون خداوند از حق خودش می‌گذرد اما از حق مردم نمی‌گذرد.

وی در ادامه همچنین گفت: می‌بایست انتخاباتی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود که مهمترین مولفه آن مشارکت حداکثری مردم  است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: دستگاههای امنیتی از جمله وزارت اطلاعات باید شرایطی را فراهم کنند که فضایی امن برای برگزاری انتخابات فراهم باشد. همه باید دست به دست هم دهند تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت کاملا سالم برگزار شود.

وی بر برگزاری انتخابات در همه ابعاد اجرایی و نظارتی آن مطابق قانون تاکید و بیان کرد: لازمه این امر مهم دست به دست یکدیگر دادن همه دستگاهها و نهادهای درگیر در اجرا و نظارت بر انتخابات، حتی دستگاههای تامین امنیت و قوه قضاییه است تا انتخابات به نحو مطلوب و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون برگزار شود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: بر همین اساس اراده این وزاتخانه بر آن است که همکاری تنگاتنگی با همه متولیان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله شورای نگهبان داشته باشد. برگزاری انتخابات بسیار مهم است و باید در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

وی گفت: برگزاری انتخابات باید بگونه‌ای باشد که اعتماد مردم را در پی داشته باشد. باید بگونه‌ای حرکت کنیم که برگزاری انتخابات بدون هرگونه آسیبی به وحدت و امنیت ملی باشد. همچنین می‌بایست وحدت و امنیت ملی بر اثر برگزاری انتخابات‌ ارتقا یابد که حتما در انتخابات پیش رو نیز این چنین خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی همچنین به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اشاره و بیان کرد: موضوع بررسی صلاحیتها مانند شمشیری دو لبه است زیرا از یک سو حق عامه مردم مطرح و از سوی دیگر آبروی افراد در میان است. هر دوی این حقوق که حق‌الناس هستند باید با دقت لازم در تحقق آنها، رعایت شوند.

وی همچنین نمایندگی مجلس شورای اسلامی را یک امانت توصیف و بیان کرد: با انتخابات نمایندگان مجلس، قانونگذاری صورت می‌گیرد و این قانون قرار است برای همه ملت ایران اجرا شود بنابراین نماینده مجلس در برابر تمام ملت ایران مسئول است.

وزیر اطلاعات گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات فرموده‌اند "مر قانون باید اجرا شود" و این راهبردی است که ولی‌فقیه تعیین کرده و همه‌ تابع آن هستیم. وظیفه ما است که در چارچوب قانون عمل کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجتناب از دخالت در انتخابات است. ما به هیچ وجه در این حوزه وارد نمی‌شویم چون تضییع حق مردم است. برای وزارت اطلاعات وحدت و امنیت ملی" اصل است نه منافع حزبی.

همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که سه‌شنبه گذشته ۲۱  آبان با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد عصر امروز ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی بکار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.