روستاییان و عشایر شهرستان بردسکن نزدیک به۵۰ روز است که با کمبود گاز مایع مواجه هستند و مسئولان نیز تنها راهکار در این باره را مصرف کمتر مردم عنوان کرده اند.

گلایه  روستاییان  بردسکن از کمبود گاز مایع دراین شهرستان

به گزارش قدس آنلاین، همه ساله با فرارسیدن فصل سرما شاهد داستان تکراری کمبود گاز مایع در اقصی نقاط کشور هستیم و مردم به ویژه روستاییان و عشایر شهرستان بردسکن نیز ۵۰ روز است که با کمبود و یا نبود گاز مایع  مواجه هستند.

داوودی یکی از اهالی روستای کاسف از توابع بخش مرکزی بردسکن گفت: متاسفانه مدتی است که  گاز مایع در شهرستان بردسکن حمل نمی شود و یا هر از چند گاهی یک محموله به شهرستان حمل می شود که به هیچ عنوان جوابگوی نیاز مردم را نمی دهد.

 مرادی یکی دامداران منطقه می گوید برای تامین یک سلیندر گاز چندین روز است که  به تنها تاسیسات گاز مایع شهرستان مراجعه می کنم که اعلام می کنند گاز نداریم حالا با توجه به  شرایط اقتصادی و معیشتی که دارم باید چکار کنم چرا مسئولان یک فکر اساسی برای این مشکل برنمی دارند.

 طاهری یکی دیگر از دامداران که در مناطق عشایری سکونت دارد گفت:  منطقه عشایری که گاز ندارد و ما برای پخت و پز و گرمای خانه  باید از وسایل گاز سوز استفاده کنیم  و مدتی است که   متاسفانه در شهرستان گاز مایع وجود ندارد و وقتی گاز می آید صف های طولانی شکل می گیرد و به دلیل نیاز مردم گاز تمام می شود و باید تا یک هفته دیگر صبر کنیم تا گاز مایع به شهرستان حمل شود.  

کرامتی یکی از مغازه داران بردسکن که صافکاری دارد نیز گفت: با توجه به شغلی که دارم نیاز به گاز مایع دارم که متاسفانه مدتی است  به شهرستان هر از چند گاهی حمل می شود که می طلبد متولیان امر  تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

درهمین زمینه خبرنگار ما به سراغ رمضانعلی محزون متصدی تاسیسات گاز مایع بردسکن رفت و نظر وی را برای این مشکل جویا شد.  

وی بیان کرد: قریب به ۵۰ روز است  شهرستان با کمبود گاز مایع مواجه است و از هفته گذشته تاکنون تنها یک تانکر گاز مایع به شهرستان حمل شده است که به هیچ وجه پاسخ گوی نیاز  مراجعه کنندگان نیست. 

محزون افزود: به طور متوسط هر ماه  بیش از ۱۸۰ تن گاز به عنوان سهمیه به شهرستان حمل می شد و نیاز  روستاییان برای پر کردن  سیلندرهای گاز خود تامین می شد که متاسفانه از اول این ماه تاکنون تنها ۸۰ تن گاز مایع  به شهرستان حمل شده است و همه روزه شاهد مراجعه خیل عظیم روستاییان و عشایر منطقه به تاسیسات گاز مایع شهرستان هستیم. 

وی عنوان کرد:  گاز شهرستان بردسکن از پالایشگاه های داخلی از جمله تهران ، اراک، اصفهان تامین می شود ولی مدتی است که شرکت های موزع به تهعدات خود عمل نمی کنند و گاز مورد نیاز را به شهرستان حمل نمی کنند.

محزون افزود: اگرچه برخی از روستاهای شهرستان گازرسانی شده است ولی با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند اکثرا برای تامین گرمایشی و یا پخت و پز خود در محل چاه موتورهای کشاورزی و یا اماکن دامپروری از گاز مایع استفاده می کنند و بیش از ۴ هزار خانوار روستایی دیگر شهرستان از جمله مردم  منطقه کوهپایه  بردسکن از نعمت گاز برخوردار نیستند که  کمبود گاز مایع مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است.

 وی گفت: همه روزه شاهد حضور روستاییان  و عشایر منطقه برای گرفتن  سیلندر گاز مایع هستیم ولی متاسفانه به خاطر نبود گاز سرگردان می باشند که برای تامین گاز چکار کنند.

 خبرنگار ما از وی سئوال کرد علت این کمبود چیست؟ وی گفت:   مسئولان شرکت ها اعلام کرده اند که فقط مردم کمتر گاز مصرف کنند و دلیل اصلی کمبود گاز را بیان نمی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.