سخنگوی شورای نگهبان گفت: برای فردی که ابتدا به ساکن قصد شرکت در انتخابات را دارد لازم است از مراجع استعلام بگیریم و منتظر بمانیم، این یک اولویت عملی است نه یک اولویت تبعیضانه و ناروا که مشکل ایجاد کند.

لازم است برای تایید صلاحیت برخی کاندیداها از مراجع استعلام بگیریم

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در حاشیه نشست هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در تالار قدس حرم مطهر برگزاری شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از شروع انتخابات این گونه همایش‌ها را برگزار می‌کنیم زیرا دوستان ما در هیأت‌های نظارت از اقشار مختلف مردم هستند و لازم است آموزش‌های لازم برای آنها ارائه شود.

سخنگوی شورای نگهبان متذکر شد: هدف از برگزاری این همایش‌ها توضیحات آموزشی و تبیین بیشتر وظایف هیأت‌های نظارت از سوی اداره‌های مختلف مخصوصا اداره انتخابات است که با حضور مقامات کشوری این مسئله حاصل شد.

وی با بیان اینکه در کل کشور بر اساس صندوق‌ها و شعبه‌های نظارتی که داریم تعداد ناظران متفاوت است، بیان کرد:  به طور میانگین چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم ما در شعبه‌های مختلف ناظر و اطلاع رسان، با ما همکاری دارند که در انتخابات آینده نیز این همکاری ادامه دارد و امیدوارم با حضور نیروهای مردمی انتخابات سالم و گسترده‌ای را داشته باشیم.

کدخدایی ادامه داد: کارشناس‌های ما در خصوص انتخابات الکترونیک از یک سال گذشته با وزرات کشور همکاری خوبی داشته‌اند طبیعتا در هر جا و منطقه‌ای که این امکان فراهم شود و اطمینان لازم را از جهت امنیت داشته باشیم با همکارانمان در وزرات کشور همکاری می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: تعداد شعب الکترونیکی هنوز مشخص نشده است اما هر زمان به توافق برسیم اعلام می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با رئیس جمهور و مقامات کشوری هیچ اختلافی نداریم پافشاری ما تنها برای اجرای مسؤولیت‌های نهادهای مختلف است، مجلس و قوه قضاییه هر کدام کار خودشان را انجام می‌دهند و اگر مطلبی گفته می‌شود نیاز است، اما در نهایت ملاک قانون است و همه بر اساس قانون رفتار می‌کنیم و انشالله مردم نیز پر شور در انتخابات شرکت می‌کنند.

کدخدایی در خصوص اولویت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت افراد شناخته شده، یادآور شد: کسانی همچون نمایندگان مجلس، افراد شاخص و نمایندگان دوره‌های گذشته که در شورای نگهبان پرونده دارند دسترسی به سوابق و مدارک آنها آسان‌تر از فردی است که ابتدا به ساکن قصد شرکت در انتخابات را دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برای فردی که ابتدا به ساکن قصد شرکت در انتخابات را دارد لازم است از مراجع استعلام بگیریم و منتظر بمانیم، این یک اولویت عملی است نه یک اولویت تبعیضانه و ناروا که مشکل ایجاد کند، ممکن است از جهت اجرایی افرادی که پرونده و سوابق دارند کارشان زودتر انجام شود.

وی افزود: از همه مردم مشهد و مسؤولان استاندار و تولیت آستان قدس که با ما همکاری داشتند که امکانات و فرصت  لازم را در اختیار ما قرار دادند تشکر می‌کنم انشالله انتخابات اسفند سال جاری انتخاباتی با شکوه و با مشارکت گسترده مردم باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.