زاهدان- سیستان و بلوچستان با دارا بودن طوایف و قبایل مختلف که تلفیقی از دو مذهب اسلامی به نام تشیع و تسنن هستند سالیان متمادی است که بدون هیچ‌گونه مشکل و یا خصومتی در کنار یکدیگر به‌طور کاملاً مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

برای دشمن شیعه و سنی اهمیتی ندارد/«شهدای وحدت» سند افتخار شیعه و سنی

قدس آنلاین-گروه استان ها-بابک رحیمیان: در سیستان و بلوچستان داشتن مذهبی متفاوت دلیلی بر دوری و کدورت نیست امانگاهی به اقدامات تروریستی در این استان  حاکی از آن است که دشمن این موضوع را برنمی‌تابد و وحدت شیعه و سنی را نشانه رفته است.

شهادت مولوی مصطفی جنگی زهی یکی از ائمه جمعه اهل سنت  ایرانشهر گواه خوبی برای این مدعاست.

مولوی جنگی زهی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در جنوب شرق بود و تنها راه حفظ وحدت در سیستان و بلوچستان را اطاعت کامل از رهبری می‌دانست.

وی بارها علی‌رغم تهدیدهای گروه‌های مختلف و حتی پس از ربودن پسرش به دست عوامل وهابی حاضر به کوتاه آمدن در دفاع از انقلاب اسلامی نشد تا اینکه   در اقدامی تروریستی توسط بدخواهان نظام به شهادت رسید.

سیستان و بلوچستان درراه وحدت و پایداری در برابر دشمن بهای سنگینی پرداخته است چنانچه که در روز۲۸ مهرماه ۸۸ نیز قرار بود همایش وحدت سران طوایف بلوچ منطقه جنوب شرق کشور در شهرستان سرباز برگزار شود اما بدخواهان نظام تصمیم گرفتند تا با بمب‌گذاری در این نمایشگاه از برپایی همایش وحدت جلوگیری کنند.

برگزاری مراسم وحدت خاری در چشم دشمن جلوه می‌کرد و از همین رو بدخواهان نظام با اقدام به بمب‌گذاری موجب شهید شدن بسیاری از مردم شیعه و سنی ازجمله شهید شوشتری در شهرستان «راسک» در جنوب سیستان و بلوچستان شدند غافل از اینکه این اقدامات ددمنشانه خللی در وحدت شیعه و سنی ایجاد نمی‌کند.

برای دشمن شیعه و سنی اهمیتی ندارد

در همین رابطه عمر رئیسی  یکی از معتمدین شهرستان سرباز می‌گوید: دشمنان انقلاب نه‌تنها نتوانستند با ترور شهید شوشتری به هدف شوم خود که ایجاد تفرقه میان شیعه و اهل سنت است دست یابند بلکه بیش‌ازپیش نزد افکار آزاداندیش جهان بدنام شد.

وی افزود: ترور شهید شوشتری و آن جنایت کور تروریستی در شرایطی انجام شد که تمام ادعای دشمنان و مزدوران آنان این بود که شیعه و اهل سنت باهم اختلاف دارند و ما در تلاش برای احقاق حق اقلیت اهل سنت هستیم.

رئیسی با اشاره به اینکه برای دشمن شیعه و اهل سنت اهمیتی ندارد، تصریح کرد: هدف اصلی استکبار نابودی اسلام و مسلمانان است و آمیخته شدن خون فرزندان رشید شیعه و اهل سنت ایرانی در کنار هم نشان داد که تمام تلاش‌های دشمن در ایجاد تفرقه نقش بر آب بوده و به حمد خداوند وحدت اسلامی و اخوت دینی پررنگ‌تر از قبل استمرار دارد.

دوقطبی شدن به ضرر مردم است

امام‌جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت ابراز کرد: دوقطبی شدن در سیستان و بلوچستان و حتی در کشور به ضرر مردم است زیرا همۀ ما امت و ملت واحده هستیم و مردم ایران اعم از شیعه و سنی ایرانی و با یکدیگر برادر هستند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی گفت: وحدت امری عقلانی است که تمام مردم دنیا آن را قبول دارند و مایه شرافت انسان است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان  افزود: یکی از سرمایه‌های بزرگ که خداوند به مسلمین عطا کرده وحدت است که به‌درستی در سیره رسول اکرم(ص) دیده می‌شود.

وحدت رمز خنثی‌سازی توطئه دشمنان

امام‌جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز با تأکید بر اینکه امت اسلامی برای ادامه حیات و رسیدن به اقتدار به حفظ وحدت نیازمند است، بر ضرورت مقابله با تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

مولوی محمدعلی شهنوازی بابیان اینکه استحکام امت اسلامی در پرهیز از اختلاف و چنددستگی و تقویت عناصر وحدت است افزود: دشمنان اسلام همواره در قرن‌های مختلف به فکر ایجاد اختلاف میان مسلمانان بوده‌ و برای تحقق این توطئه به ترفندهای گوناگون روی آورده‌اند.

وحدت مایه افتخار است

امام‌جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به اجتماع و وحدت امر و از تفرقه نهی می‌کند، گفت: وحدت زمانی نمایان می‌شود که همراه و هم‌صدا در کنار یکدیگر باشیم و از اختلاف و تفرقه دوری‌کنیم.

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی پیروزی و عزت مسلمانان را درگرو وحدت و انسجام دانست و افزود: دشمنان اسلام روزبه‌روز به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند و با ترفندهای مختلف منابع حیاتی منطقه را غارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سیستان و بلوچستان شاهد وحدت و برادری خوب و مثال‌زدنی بین اهل سنت و تشیع هستیم که این امر برای ما مایه افتخار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.