۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 678325

اردبیل – بنا بر گزارش سازمان هواشناسی ساکنان اردبیل و پهنه وسیعی از این استان که امسال تاکنون نخستین برف فصل سرما را تجربه نکرده‌اند، از جمعه پیش رو به تدریج شاهد سپیدپوش شدن زمین‌های این منطقه خواهند بود.

هوای اردبیل ناپایدار است

به گزارش قدس آنلاین؛ از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ خطوط کانتوری قطبی از مناطق سیبریه،  زمین‌های پهناور شرق روسیه و مغولستان از جانب شمال شرق به ایران فشار هوا در سطوح نزدیک به زمین در کرانه های جنوبی خزر و دامنه‌های شمالی البرز به تدریج افزایش می‌یابد.

این توده هوای سرد هنگام گذر از روی خزر با تغذیه رطوبتی مناسب از این پهنه آبی تقویت شده و زبانه آن  استان اردبیل را زیر تاثیر قرار داده و سبب وزش باد، کاهش محسوس دما و افزایش تراکم ابر و مه در این نقاط می‌شود.

بارش‌های خفیف پنجشنبه به بلندی‌های منتهی به گیلان محدود بوده و در دشت اردبیل نیز بارش برف ریزه احتمال می‌رود ولی از عصر جمعه با نفوذ هرچه بیشتر مرکز این توده هوا به استان ناپایداری‌های جوی به شکل برف و باران در جلگه گرمسیر مغان و برف در دشت اردبیل و نیز جنوب این استان آغاز می‌شود.

این بارش‌ها به شکل متناوب در بعضی ساعات تا سه‌شنبه پیش رو ادامه دارند و اوج آن طی عصر یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده انتظار می‌رود.

به خاطر وزش بادهای بطور نسبی شدید و نیز برودت هوا این بارش ها به خصوص در حواشی شهرها، جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه کولاک خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.