گنبدکاووس- سفیران و کارداران ۱۰ کشور آسیایی، اروپایی و آمریکای مرکزی که به عنوان مهمانان ویژه‌ سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به گلستان سفر کرده‌اند، از برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان واقع در شهر گنبدکاووس در شرق این استان بازدید کردند.

بازدید سفیران کشور های جهان از برج قابوس

به گزارش قدس آنلاین؛ دراین بازدید که عصر چهارشنبه و با دعوت مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان برگزار شد، سفرای کشورهای یونان، بولیوی، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، بلاروس، ترکمنستان و سرکنسول قزاقستان و کارداران کشورهای چین و فلیپین در ایران علاوه بر بازدید از بجرج قابوس بن وشمگیر، از موزه تخصصی فرش دستباف ترکمن شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند.

همچنین دراین بازدید رییس و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی گلستان به همراه تعدادی از تجار و بازرگانان گنبدکاووس و فرماندار ویژه این شهرستان هم حضور داشتند که ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان، توضیحات لازم نیز در خصوص اهمیت و جایگاه شهرستان مرزی گنبدکاووس و تنوع اقوام و مذاهب ساکن در آن ارائه می دادند.

اگرچه بازدیدکنندگان از بلندترین برج آجری جهان و موزه تخصصی فرش شهرستان گنبدکاووس مایل به اظهارنظر و مصاحبه با خبرنگاران نبودند اما سفیران دو کشور یونان و افغانستان در گفت و گوهای کوتاهی به تمجید از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی گلستان بویژه برج قابوس گنبدکاووس پرداخته و آن را نشانه‌ای از تمدن و فرهنگ والای ایران دانستند.

عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران با تمجید از معماری برج قابوس گفت: نمونه‌هایی از این برج نیز در کشور افغانستان و در شهر "غزنی" وجود دارد که نشان از میراث فرهنگی و معنوی دو کشور همسایه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.