سه سال از تلاشی که زیر سایه امام هشتم(ع) نوجوانان نخبه را از سراسر کشور گرد هم آورد گذشت. تلاشی که در قالب اردویی تفریحی معرفتی با عنوان «هفت روز در بهشت» راه رستگاری را بر اذهان پویا اما رهای نوجوانان امروز نمایان کرد.

بیاناتی ارزشمند از رهبر معظم انقلاب که قوت راه شد

همت خادمان فرهنگی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اجرای این طرح، شب گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از نخبگان و شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‎ای کشور در قالب یک مستند به تصویر در آمد و بیش از 500 فعال فرهنگی در سینما هویزه مشهد به تماشای این تلاش هنرمندانه نشستند.
 https://file.razavi.ir/portal-pub/inline-images/lthpju6rtte7wdh9mixe8cinlzcdta2r.jpg
برترین آرزو
در این مراسم ابتدا فیلم مستند 30 دقیقه‎ای «هفت روز در بهشت» که یک اردوی تربیتی، معرفتی و تفریحی برای قشر جوان و نوجوان نخبه از سراسر کشور را به تصویر کشیده است، اکران شد. در این مستند که طی سه سال برای بیش از 4500 جوان و نوجوان نخبه به اجرا در آمده است به نوجوانان با استعدادی اشاره می‌شود که طی یک دوره فشرده با محتوایی از منابع تولید شده از آراء بزرگان توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی اندیشه خود را ارتقاء می‌دهند و پاسخ شبهات ذهن پویای خود را در این دوره‌ها دریافت می‌کنند. اساتید نخبه، حضور تمام وقت اساتید و مربیان، کلاس‌های فشرده و بهره‌مندی از کتب هفت ‌‏جلدی معارف کاربردی «برترین آرزو« با زبانی روان برای قشر جوان و نوجوان و طبق مبانی مرحوم علامه طباطبایی از ویژگی‌های این اردوی ویژه نوجوانان است. مراسم رونمایی و اکران خصوصی فیلم مستند «هفت روز در بهشت» که با سخنرانی مجتبی مختاری؛ مدیر عامل موسسه جوانان و حجج اسلام خسروپناه و وکیلی همراه بود، بهانه‌ای شد تا برای نخستین بار بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‎اندرکاران این اردوها و مولفین کتب معرفتی «برترین آرزو» در قالب موشن گرفیک به روایت در آید.

https://file.razavi.ir/portal-pub/inline-images/i8l6di3qkluh29ujw4la4lsruc9pccji.jpg

ویژگی جوان بودن
در این دیدار رهبر معظم انقلاب، ضمن تفقد و تایید مسیر انتخاب شده رهنمودهایی را ایراد و بر ادامه این مسیر تاکید فرمودند. در این دیدار که طی سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به مشهد مقدس و در تالار آینه حرم مطهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی و حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی، انجام شده است، رهبر فرزانه انقلاب پس از استماع گزارش اقدامات شکل گرفته و شرح موانع گذشته توسط مجتبی مختاری؛ مدیر عامل موسسه جوانان آستان ‌قدس ‌رضوی، ضمن تایید این حرکت، فرمودند: «بنده مجلداتی از این کتاب‌ها را همان دو سال پیش که به دستم رسید، کامل خواندم. خیلی خوب بود؛ نکته‌ عمده این بود که مباحثِ درست و صحیح و طرح شده در متون عمیق دینی را با زبان قابل فهم برای جوان و اثرگذار بر روی جوانان بیان کردید». ایشان در خصوص اردوهای آموزشی، معرفتی و تفریحی «هفت روز در بهشت» که بستر تدریس این کتب معارفی است نیز فرمودند: «دایره تاثیر را توسعه دهید؛ به عدد ۴ هزار قانع نشوید؛ کار را به 40 هزار و حتی به 400 هزار نفر برسانید. خدا قطعاً با شماست. همین اساتید خوب و دارای نبوغ که الان با شما هستند، نشان از نصرت الهی است. از خدا بخواهید تفضلات خودش را بیش از پیش نصیب شما کند. بنده هم دعاگو هستم». رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه این جلسه فرمودند: «انجام این کارها و به ثمر رسیدن آن به ‌علت جوان بودن شماست. فارغ از تمام خصوصیت‌ها که خدا به شما داده است مهمترین ویژگی شما جوان بودن است و این فرق دارد با یک نفری که پا به سن گذاشته و قوت جوانی را ندارد. ما یک مسیری را که پیاده‎روی می‌کنیم خسته می‌شویم ولی شما نه. دلِ‌ جوان به جهت صفا و پاکی، آمادگی جذب رحمت الهی را بیشتر دارد».

قوی حرکت کنید
ایشان در ادامه این دیدار خطاب به مخاطبین خود فرمودند: «در این راه اصلاً خسته نشوید و قوی حرکت کنید، این مهم است. موانع نباید شما را خسته کند. خدا به شما توفیق داده که در این کار و مسیر قرار گرفته‌اید. قبل از انقلاب در همین شهر، مبارزین، خودشان و خانواده‌شان با انواع محرومیت‌ها و سختی‌ها روبرو بودند از شکنجه و ترور و آزار تا زندان و... ولی خدا دل‌های این‌ها را امیدوار نگه داشت. نتیجه‌اش شد پیروزی انقلاب و حاکمیت اسلام، چیزی که در آن زمان کسی یک درصد هم احتمال نمی‌داد، اتفاق بیافتد». حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه اگر شما هم در این راه استقامت کنید فردای این کشور آن چیزی خواهد بود که آرزوی امروز شماست، خاطرنشان کردند: «اگر مشکلات مانع نشود، آرزوی امروز شما یعنی حاکمیت اسلام، تشکیل دولت اسلامی و شکل‌گیری حکومت واقعی اسلام و جهانی شدن آن قطعاً اتفاق خواهد افتاد. در این راه، موانع پیش ‌رو را رد کنید و اگر قابل رد کردن نبود مانع را دور بزنید و مسیر را ادامه دهید». ایشان سپس به تورق و استماع کتاب‌های مکمل«برترین آرزو» پرداختند و خطاب به تولیت آستان‌قدس‌رضوی فرمودند: «آقا قدر این‌ها را باید دانست؛ این کارها خیلی ارزشمند است».  گفتنی است در پایان این مراسم اکران فیلم، از دو کتاب «دریچه‌ای به عالم پنهان» و «نردبان آسمان» که در کارگروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی و توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تهیه شده است، رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.