در اولین روز از برگزاری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، نشست اتحادیه جهانی تقریب نهاد قهرمانان ورزشی در سالن برلیان هتل آزادی برگزار شد.

پیشنهاد آیت الله اراکی: ایجاد صندوق ویژه مالی برای حمایت از ورزشکاران اسلامی

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از خبرگزاری تقریب،آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این نشست با بیان اینکه قدرت بدنی یکی از ابزارهای پیشرفت و کمال است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم آنچه مانع ما در انجام پروژه مسابقه‌ی جهانی به مرکزیت لبنان یا فلسطین است برطرف شود، زیرا میزبان این مسابقات فقط یک کشور نیست، بلکه مسابقات به میزبانی کشورهای مختلف با عنوان فلسطین برگزار می‌شود و از این رو می‌توان تمام مسابقات را ساماندهی کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد دیگر این است که یک صندوق مالی پشتیبانی از جهان اسلام در مورد ورزش در نظر گرفته شود، هدف این صندوق هم پشتیبانی از جوانان پاک و ورزشی باشد، جوانان ما امروز نیازمند الگوهای درست هستند و با وجود قهرمانان موجود در جهان اسلام می‌توان یک جامعه سالم را رشد داد.

آیت الله اراکی افزود: مساله تکریم ورزشکارانی که از بازی مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی صرف نظر می‌کنند، موضوع بسیار مهمی است و باید فکر کنیم با شیوه‌های مختلف تقدیر و گرامیداشت این ورزشکاران را داشته باشیم.

محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان و معاون بنیاد مستضعفان نیز در این نشست، با بیان اینکه متاسفانه بخشی از کشورهای اسلامی در همراهی کفار، آمریکا و اسرائیل قدم برداشته‌اند، گفت: تشکیل چنین مجامعی می‌تواند یادآوری برای این کشورها باشد.

وی ادامه داد: وحدت یک امر راهبردی برای همه مسلمین است و  نکته‌ای که تمام مسلمانان بر روی آن تمرکز کرده اند موضوع فلسطین است؛ طبقات متعدد علاقه دارند در مسیر این آرمان‌ها قدم بردارند؛ تاثیرگذرای ورزشکاران هم در مجامع عمومی برکسی پوشیده نیست و این طبقه اجتماعی می‌تواند موج‌های زیادی را در این زمینه ایجاد کنند.

عباسی در پایان تأکید کرد که مهم‌ترین فلسفه این کمیسیون تمرین اخوت و برادری است.

در پایان این کمیسیون پس از رای گیری از سوی اعضای مجمع اتحادیه قهرمانان ورزشی محمد عباسی به عنوان رئیس اتحادیه قهرمانان ورزشی جهان اسلام انتخاب شد.

همچنین در این نشست بیانیه پایانی کمیسیون اتحادیه قهرمانان ورزشی جهان اسلام با حضور اعضا قرائت شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.