شهردار مشهد گفت: بیماران مبتلا به ام اس را باید با اقدامات مختلف اجتماعی از توجه به بیماری دور نگه داشت.

بیماران مبتلا به ام‌اس را باید با اقدامات اجتماعی از توجه به بیماری دور کرد
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا کلائی، امروز در شانزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس که در مجموعه فرهنگی و آموزشی برج سپید برگزار شد، اظهار کرد: افراد زیادی تلاش کردند تا ظرفیت مشهد برای برگزاری مجامع مختلف به خصوص حوزه ام اس به ظهور برسد که این امر مهم جای تقدیر و تشکر دارد.


وی با بیان اینکه «از نگاه اجتماعی طبقه‌بندی مختلفی در حوزه بیماری‌ها وجود دارد»، افزود: در یک طبقه‌بندی باید به بعضی از بیماری‌ها توجه کرد، اما در طبقه‌بندی دیگر بیماری‌هایی وجود دارند که باید با اقدامات مختلف اجتماعی، بیماران را از توجه به بیماری خود دور نگه داشت و ام اس نیز در این دسته قرار دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: بیماری ام اس بیماری‌ای نیست که بتوان برنامه مدون اجتماعی برای اندرز دادن به مبتلایان به آن اجرا کرد بلکه باید فرد بیمار را بیشتر مشغول کرد تا بیماری خود را به فراموشی بسپارد و خود را با این بیماری قوی کند.

کلائی خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه باید موضوع پیشگیری و آگاهی بخشی نسبت به بیماری ام اس مورد توجه ویژه قرار گیرد، دستاوردهای درمانی و به کار بردن آن اهمیت ویژه‌ای دارد، باید بسته‌ای از برنامه‌های اجتماعی با تمرکز بر منحرف کردن بیمار مبتلا به ام اس از بیماری خود ایجاد شود. باید یادآور شد که در این مسیر تلاش و همکاری انجمن‌های مردم نهاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
ایسنا
انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.