همدان - مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از پیش بینی تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در همدان خبر داد و گفت: ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان برداشت شده است.

برداشت ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ، امیر لاهوتیان مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه همدان یکی از قطب های مهم تولید چغندر قند و اصلاح  بذر این محصول در کشور است، گفت: چغندر قند همدان از کیفیت بالایی برخوردار است به گونه ای که متوسط عیار چغندر قند همدان درحدود ۱۸.۵ درصد و یک تا ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

لاهوتیان با بیان اینکه زراعت چغندر قند در همدان به صورت بهاره است، افزود: طی سال جاری حدود ۷ هزار و ۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به کشت چغندر قند اختصاص داشته است.

وی گفت: از این میزان ۶ هزار و ۲۳۹ هکتار آن زیر کشت رفته اند و میانگین برداشت این محصول در استان همدان به ازای هر هکتار ۴۸.۹۷ تن می بااست شد و برآورد می شود مجموع تولید چغندر قند استان در سال جاری حدود ۳۰۵ هزار و ۵۴۵ تن باشد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: همچنین تا اواسط آبان ماه در حدود ۱۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان همدان برداشت شده است.

وی افزود: شهرستان نهاوند با سطح زیر کشت ۳ هزار و ۷۵ هکتار و میانگین برداشت ۵۳ تن در هکتار و برآورد تولید ۱۶۲ هزار و ۹۷۵ تن بزرگترین تولید کننده چغندر قند استان همدان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.