بیش از ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی استحکام بنای لازم را ندارند.

استحکام نداشتن بیش از ۳۰ درصد مدارس در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش مدیران مدارس شهرستان تربت جام گفت: کار معلم‌ ادامه راه انبیاء است که باید در حفظ ارزشها، معنویت و فضائل اخلاقی و دور کردن دانش آموزان از رذایل تلاش کند.

دکتر خدابنده افزود: هدف تعلیم و تربیت آموزش مسائل اخلاقی است و باید امید را در دل جوانان زنده کنیم تا به اهداف برسیم.
وی افزود: آموزش و پرورش باید شرایط تحصیل را برای دانش آموزان فراهم کند و عدالت آموزش وظیفه و رسالت ما است تا همه دانش آموزان را در دورترین روستا پوشش دهیم.
خدابنده ادامه داد: سال آینده تعداد ۷ هزار ۲۰۰ معلم بازنشسته می شوند آیا اختیار داریم این تعداد معلم را جذب کنیم و الان میانگین سابقه خدمت معلمان ۲۸ و نیم سال است.
وی با اشاره به فضاهای آموزشی مدارس ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان استحکام بنا ندارد که باید تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شود.
خدابنده افزود: متولیان تعلیم و تربیت باید در مدارس برمبانی اخلاق در مدارس و ارتقاء و بهبود در جامعه تاکید کنند.
فرماندار شهرستان تربت جام نیز گفت: اگر بخواهیم شعارهای مدیرکل آموزش و پرورش در مدارس اتفاق بیافتد باید رویکرد معلمان اکتشافی و تولید مسئله باشد و در کلاس نباید تنها معلم گوینده و دانش آموز شنونده باشد این روش الان پاسخگو نیست.
مرتضی حمیدی افزود: باید کاری کرد که خلاقیت های دانش آموزان بروز و ظهور کند و نظام پرسشگری و تمرین ذهنی و ایجاد روحیه تفکر و تعهد در دانش آموز ایجاد شود.
وی تصریح کرد: باید دانش آموزان کارورز تربیت کنیم و با همفکری و هم افزایی و آموزش، ابزار مهارت آموزی را در اختیار دانش آموزان قراردهیم.
مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: ۴ هزار معلم کار آموزش به ۵۱ هزار دانش آموز را در این شهرستان برعهده دارند.
علیرضا اسلامی نژاد افزود: در راستای گام دوم انقلاب باید اعتماد به نفس و روحیه امید را به دانش آموزان ترزیق کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش با حضور به مزار شهدای گمنام و نثار شاخه گل به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.