با حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ششمین زمین چمن مصنوعی این استان در مجموعه ورزشی شهید قاسمی تایباد افتتاح شد.

اولین زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش تایباد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاحییه این زمین چمن مصنوعی گفت: از ابتدای سال جاری ۶ زمین چمن مصنوعی در مدارس ناحیه چهار، منطقه تبادکان و ناحیه ۲، شهرستان‌های تایباد، تربت‌حیدریه، چناران افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

صفدر سلطانی با اشاره به سرانه فضای ورزشی در استان اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی در سال گذشته بسیار ضعیف بوده و این استان رتبه ۲۲ در سطح آموزش و پرورش کشور را داشته با کمک خیرین ورزشی فضاهای بلااستفاده به اماکن ورزشی تبدیل شده و اعتبارات دولتی در این بخش عاملی برای اضافه شدن سرانه ورزشی استان و ارتقای رتبه بوده است.

وی ادامه داد: خیر نیکوکار مروج تربتی با افتتاح هفت سالن ورزشی در خراسان رضوی باعث افزایش بیش از ۱۱ هزار مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده در این استان شده است.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان تایباد گفت: ایجاد یک فضای جدید ورزشی با استانداردهای صحیح و توسعه ورزشی نیاز دانش‌آموزان تایبادی بوده که امروز اولین زمین چمن مصنوعی در ابعاد ۲۲ در ۴۲ با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، شهرداری و شورای شهر تایباد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمود آریامنش بیان کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس این شهرستان مشغول تحصیل هستند و سرانه ورزشی به ازای هر نفر یک سانتی‌متر است.

وی با اشاره به یک استخر دانش‌آموزی و یک سالن ورزشی نیمه تمام مطرح کرد: اکنون چهار سالن ورزشی سرپوشیده در اختیار دانش‌آموزان این شهرستان است که با توجه به تعداد دانش‌آموزان سه فضای ورزشی دیگر مورد نیاز است.

تاکنون ۶ زمین چمن مصنوعی در استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال ۲ زمین چمن مصنوعی دیگر افتتاح خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.