۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 678530

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران

مازندران کتابخانه مرکزی ندارد / پروژه احداث کتابخانه مرکزی مازندران ۱۰ ساله شد

مازندران- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از عدم تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی مازندران پس از ۱۰ سال گلایه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آرزو ولیپور بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه متاسفانه مازندران کتابخانه مرکزی ندارد، اظهار کرد: وزارت ارشاد متولی احداث این پروژه است و انتظار داریم همت بیشتری را در تکمیل این کتابخانه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی مازندران با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساری در دست احداث است، افزود: برای تکیمل این پروژه ۲۳ میلیارد تومان نیاز است و در این راستا از خیرین می خواهیم ما در ساخت این کتابخانه یاری کنند.

وی  با اعلام اینکه در بیست و هفتمین هفته کتابخوانی کشور، انجمن کتابخانه های عمومی مازندران رتبه اول کشور را کسب کرد، افزود: در این راستا استاندار و مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بعنوان مدیران برگزیده، مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی از اجرای ۸۵۷ برنامه در هفته کتاب خبر داد و یادآور شد: در این راستا ۱۳۵ نشست کتابخوانی، ۱۱ نقد کتاب و ۱۳ رونمایی از کتاب برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از برنامه مادران قصه گو گفت و گفت: این برنامه پاتوق زنان خانه دار شده و زمینه حضور پرشور مادران را در کتابخانه ها فراهم کرده است.

ولیپور در رابطه با چگونگی پرداخت شهرداری ها به کتابخانه های عمومی توضیح داد: رویکردمان بستن حساب بانکی شهرداری ها نیست و تلاش می کنیم با تعامل، مطالبات مان را وصول کنیم.

وی با اشاره به اینکه به ناچار از حساب ۳ شهرداری از محل خزانه برداشت داشتیم، ادامه داد: شهرداری های مازندران از سال ۸۳ تاکنون ۱۶ میلیارد تومان به کتابخانه های عمومی بدهکارند که نیمی از این مبلغ متعلق به یک شهرداری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از وجود ۳۷ پروژه نیمه کاره در استان خبر داد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

ولیپور از شاداب سازی ۲۲ کتابخانه عمومی با استقرار تجهیزات جدید گفت و از رویکرد ایجاد کتابخانه های سبز با ایجاد فضای سبز خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.