معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه سوم کشور در تولید شیر پس از استان‌های اصفهان و تهران را دارد.

خراسان رضوی رتبه سوم کشور در تولید شیر را دارد

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی نیا  افزود: روزانه به صورت میانگین ۲۷۰۰ تن شیر در این استان تولید می‌شود که ۲۲۰۰ تن آن تحویل کارخانه‌های شیر استان و کمتر از سه درصد به کارخانه‌های استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ تن شیر تولیدی در استان به مصرف داخل می‌رسد، اظهار داشت: سالانه حدود  ۹۹۰ هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود که ۱۰۰ هزار تن از این مقدار مازاد بر نیاز استان است.

وی گفت: میانگین سرانه مصرف شیر در این استان نیز ۱۴۰ کیلو گرم در سال است.

علی‌نیا با بیان اینکه خرید حمایتی شیر در استان به دلیل توقف صادرات شیر خشک متوقف شده است افزود: قیمت مصوب شیر به ازای هر کیلوگرم معادل ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال است که این نرخ در خراسان رضوی ۲۲ هزار ریال می‌باشد.

وی اظهار داشت: خرید شیر و تولید شیر خشک در استان هم اکنون توسط کارخانجات تولید لبنیات انجام می‌شود.  

در حال حاضر حدود ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و هفت میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک در این استان وجود دارد که یک سوم این تعداد را دام های سنگین و سبک شیرده تشکیل می‌دهند.

خراسان رضوی در مجموع ۱۴، ۶ میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور تولید می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.