تولیت آستان قدس رضوی گفت: زائران در حرم مطهر رضوی باید به بهترین نحو تکریم و احترام شوند.

تکریم زائران به بهترین نحو اولویت خادمان بارگاه رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای احکام به خادمان جدید بارگاه منور رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت تکریم و احترام شایسته زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: در حرم مطهر رضوی مقام‌ها و منصب‌های دنیوی جایگاهی ندارد و هرکسی به اینجا وارد می‌شود، عنوانش «زائر» است و باید به بهترین نحو تکریم و احترام شود، چه بسا همان پیرمرد روستایی ساده که با لباسی مندرس به این آستان مقدس مشرف می‌شود یکی از اولیاء الله باشد.
وی توفیق خادمی و خدمت در آستان قدس رضوی را مسئولیتی سنگین و بزرگ دانست و ابراز کرد: لباس مقدس خدمت به زائران حضرت رضا(ع) امانتی بر دوش ماست که مسئولیت ما را سنگین می‌کند و باید نسبت به آن در روز قیامت پاسخگو باشیم. روز قیامت از ما نسبت به اینکه آیا از این امانت بزرگ و مقدس به شایستگی پاسداری کرده‌ایم سؤال می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انسان در روز قیامت باید نسبت به موقعیت‌های اجتماعی، مسئولیت‌ها، علم و دانش، اموال و هر آنچه خداوند متعال در این دنیا به او عنایت کرده، پاسخگو باشد، ابراز کرد: در زندگی دنیوی به هر میزان که انسان موقعیت بالاتر، اموال بیشتر و دانش افزون‌تری کسب می‌کند، به همان میزان مسئولیتش سنگین تر و پرونده سؤالات او در روز قیامت قطورتر می‌شود، لذا این‌ها نباید سبب غرور و تفاخر انسان شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به فرازهایی از خطبه نخست امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج البلاغه که می‌فرمایند (أوَّلُ الدّینِ مَعْرِفَتُهُ) «سرآغاز دین معرفت و شناخت خداست»، ابراز کرد: اگر انسان می‌‎خواهد وارد وادی روشن و نجات بخش دین شود، گام نخست آن «معرفت» است.
وی با طرح این سؤال که «معرفت» چیست، توضیح داد: معرفت یعنی انسان خداوند را همواره و در تمام حالات ناظر و شاهد بر اعمال، رفتار و نیات خود بداند و اگر انسان این حقیقت را همیشه در برابر چشم خویش قرار دهد و خداوند را ناظر بر کردار و نیات خود بداند، به گونه‌ای دیگر رفتار خواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در فراز پایانی سخنان خود ضمن درخواست از تمام خادمان بارگاه منور رضوی برای ارائه پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود برای مدیریت هرچه بهتر حرم مطهر و آستان قدس رضوی، عنوان کرد: خانواده بزرگ خدمت در حرم مطهر رضوی ظرفیت عظیمی از نخبگان و دانشمندان و صاحب نظران را در رشته‌های مختلف شامل می‌شود، بنابراین از تمام خادمان بارگاه منور رضوی می‌خواهم با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را برای رفع مشکلات و تکریم بهتر زائران کمک کنند.
در ابتدای این دیدار مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خادمان بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) در مناسبت‌های ویژه مذهبی سال جاری به ویژه ایام دهه آخر صفر، گفت: امروز در قالب این مراسم اهدای احکام، ۱۸۳ نفر به توفیق خادمی بارگاه منور رضوی نائل می‌شوند که از این تعداد ۱۱۵ نفر خادم افتخاری، ۶۱ نفر خادم تشرفی و ۷ نفر خادم رسمی هستند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.