فرماندار گناباد گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز در این شهرستان نیازمند تعامل و هم افزایی بخش‌های مختلف است و باید از ظرفیت‌های گوناگون برای افزایش دغدغه مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان نسبت به اقامه نماز بهره گرفت.

ترویج فرهنگ اقامه نماز در گناباد نیازمند هم افزایی است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  در جلسه ستاد اقامه نماز گناباد با انتقاد از حضور اندک دانش آموزان و دانشجویان در نمازهای جماعت خواستار مشارکت و نقش آفرینی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش و فرهنگیان برای تبیین اهمیت اقامه نماز در بین این قشر شد.

وی با اشاره به برپایی نمازهای اول وقت در همه دستگاه‌های اجرایی گناباد تاکید کرد: باید با مدیریت صحیح برنامه‌ها دغدغه عمومی نسبت به اقامه نماز اول وقت در جامعه و به خصوص نسل فعلی افزایش یابد و اقامه نماز به خصوص نماز اول وقت به دغدغه همه بخش‌ها تبدیل شود.
وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست علاوه بر حضور پر رنگ در نمازهای جمعه از این فرصت برای بررسی مسائل و مشکلات مردم استفاده کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد نیز بهره گیری از روش‌های علمی را حلقه مفقوده آشناسازی مردم و به خصوص نسل نوجوان و جوان و افزایش دغدغه مندی آنها نسبت به اقامه این فریضه ذکر کرد و گفت: باید با بهره گیری از نظرات متخصصان و صاحبنظران برای تعمیق باورهای عمومی جامعه نسبت به اقامه نماز اقدام کرد  و انجمن‌های علمی دانش آموزان و معلمان و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نسبت به این مساله احساس مسوولیت بیشتر داشته باشند.

حسین احمدی افزود: تاکنون از نظر مسائل معنوی به ترویج فرهنگ اقامه نماز توجه شده ولی نسبت به نهادینه کردن آن از نظر علمی کمتر توجه شده که توجه بیشتر مسوولان و صاحبنظران ذیربط را می‌طلبد.

وی همچنین ترویج فرهنگ اقامه نماز را ضرورت مقابله و واکسینه شدن جامعه در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان دانست و خواستار هم افزایی بیشتر همه بخش‌ها در این زمینه شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.