خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طرح افزایش قیمت بنزین تصمیم نظام است، تاکید کرد: با سودجویانی که به بهانه اجرای این طرح افزایش قیمت کالا داشته باشند برخورد قاطع و جدی خواهیم داشت.

 با سودجویان برخورد قاطع خواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست با اعضای اصناف استان، اظهار داشت: در سطح ملی بیش از یکسال بحث افزایش قیمت حامل های انرژی در حوزه سوخت مطرح بود و طرح های بسیار مختلفی ارائه شد.

وی افزود: بیشترین سود از یارانه انرژی نصیب دو دهک بالای اجتماع می شد و برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقات اجتماعی باید در این مسیر قرار می گرفتیم.

شجاعی ادامه داد: در تمامی بدنه سه قوه کشور طرح افزایش قیمت بنزین کارشناسی شد و نهایتا در شورای عالی اقتصادی سران سه قوه به تایید رسید و این به معنای نگاه حاکمیتی به این طرح است.

وی با بیان اینکه دولت مجری این طرح است و از آن دفاع می کند و باید تلاش کنیم برای انجام این کار کنار هم باشیم، تصریح کرد: تمامی قوا پای کار هستند و چون همه هستند اطمینان دارم مردم هم کنار ما می آیند تا این مسیر طی شود.

شجاعی با بیان این مطلب که نگاه به این طرح نگاه اجرای عدالت است چرا که دو دهک بالا از نظر درآمدی کشور ۷ برابر بیشتر از دهک های پایین از یارانه سوخت بهره مند می شدند، افزود:  قرار بر این است عواید حاصل از این طرح برای کمک معیشتی به دهک های پایین اجتماع که شامل ۱۸ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر است، برگردد و این قطعی است.

وی مطرح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از قاچاق سوخت به دلیل ارزانی سوخت در داخل و گرانی سوخت در خارج از مرزها از دیگر منافع اجرای این طرح است.

استاندار خراسان شمالی اظهار گفت: از اصناف و کسبه استان می خواهم همانگونه که تا به حال در کنار نظام بودند و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند بار دیگر برگ زرین دیگری از این بودن خود رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.