به رغم سه بار سفر «دونالد ترامپ» طی پنج هفته اخیر به ایالت لوئیزیانا برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواه انتخابات فرمانداری این ایالت، نامزد دموکرات‌ها پیروز شد.

شکستی دیگر برای ترامپ؛ جمهوری‌خواهان انتخابات «لوئیزیانا» را هم باختند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با گذشت کمتر از دو هفته پس از شکست بزرگ «دونالد ترامپ» در انتخابات ایالتی دو ایالت مهم «کنتاکی» و«ویرجینیا» که هر دو گرایشی محافظه‌کار دارند، او و جمهوری‌خواهان در انتخابات فرمانداری ایالت لوئیزیانا هم به نامزد دموکرات‌ها باختند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نتایج انتخابات فرمانداری ایالت لوئیزیانا حاکی از آن است که «جان بل ادواردز» توانسته بر «اِدی ریسپون» نامزد جمهوری‌خواه و مورد حمایت دونالد ترامپ پیروز شود.

نتایج اولیه حاکی از آن است که ادواردز که طی ۴ سال اخیر فرماندار دموکرات لوئیزیانا بوده است، توانسته با اختلاف ۱.۴ درصدی در قیاس با نامزد مورد حمایت ترامپ و جمهوری‌خواهان، برای بار دوم در انتخابات فرمانداری این ایالت پیروز شود.

پیروزی نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات در حالی صورت گرفته که ترامپ ساعاتی قبل از پایان زمان این انتخابات در پیامی توئیتری از حامیان خود خواسته بود به ادی ریسپون رای دهند تا به «مالیات‌های کمتر» و چیزهای بسیار خوب دیگر دست یابند.


ادی ریسپون، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات فرمانداری لوئیزیانا

ادواردز در سخنرانی پس از قطعی شدن پیروزی او در انتخابات تلاش کرد که به دور از خط‌کشی‌های حزبی واکنش نشان دهد و گفت: «عشق مشترک ما به لوئیزیانا، همیشه مهم‌تر از تفاوت‌های حزبی است که گاها ما را از هم جدا می‌کند و درباره رئیس‌جمهور هم باید بگویم که خداوند او را حفظ کند».

ادی ریسپون، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات فرمانداری لوئیزیانا که تاجر و یکی از حامیان مالی قدیمی این حزب بوده است، درباره نتیجه این انتخابات به طرفدارانش گفت: «اگر بخواهم خیلی رو راست باشم باید بگویم که من ناامید شدم».

وی در این سخنرانی با قدردانی از حمایت‌های ترامپ افزود: «این مرد، آمریکا و لوئیزیانا را دوست دارد. او سه بار به اینجا آمد و تلاش کرد که به ما (در انتخابات فرمانداری) کمک کند».

بنا بر گزارش رسانه‌ها، ترامپ در پنج هفته اخیر سه بار به لوئیزیانا سفر کرد تا به نامزد جمهوری‌خواهان کمک کند. او در یکی از این سفرها طی یک سخنرانی به حامیانش گفته بود: «شما باید (در انتخابات فرمانداری لوئیزیانا) به من یک پیروزی بزرگ بدهید».

ناکامی ترامپ و جمهوری‌خواهان در لوئیزیانا ۱۱ روز بعد از شکست بزرگ آنها در انتخابات کلیدی دو ایالت «کنتاکی» و «ویرجینیا» صورت گرفته است.

شکست جمهوری‌خواهان در ایالت‌های لوئیزیانا، کنتاکی و ویرجینیا در برابر دموکرات‌ها در بحبوحه جنجال‌ها درباره تحقیقات استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا انجام شده است.

در ویرجینیا از سال ۱۹۹۳ تاکنون، این اولین بار است که دموکرات‌ها هم کنترل سنا و هم کنترل مجلس نمایندگان ایالتی را به دست گرفته‌اند.

شکست جمهوری‌خواهان در کنتاکی و ویرجینیا که در طول تاریخ بعنوان ایالات محافظه‌کار به حساب می آمدند، ضربه بزرگی به این حزب و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.