وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: از آنجا که به لحاظ گذشت اولیای دم، قصاص منتفی شده، اگر دادگاه محترم بر اتهام قتل شبه عمد نظر داشته باشد، دیه هم منتفی می شود و فقط از جنبه عمومی جرم، مجازات یک تا سه سال حبس را دارد.

اگر اتهام نجفی قتل شبه‌عمد شود، دیه هم منتفی می‌شود

قدس آنلاین: حمید گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از آنجا که به لحاظ گذشت اولیای دم، قصاص منتفی شده است، اگر دادگاه محترم بر اتهام شبه عمد نظر داشته باشد، دیه هم منتفی می شود و فقط از جنبه عمومی جرم، مجازات یک تا سه سال حبس را دارد. طبیعتا گذشت اولیای دم جزو جهات مخففه است؛ زیرا موکلم جهات مخففه عدیده‌ای اعم از گذشت اولیای دم، نداشتن سابقه کیفری و همکاری با سیستم قضایی را دارد.

وی افزود: کیفرخواست اولیه صادر شده، دادگاه بر طبق قتل عمد رای داد و دیوان عالی حکم را نقض کرد و نگاهی به اتهام شبه عمد دارد؛ لذا کیفرخواست جدیدی صادر نمی شود زیرا  دادسرا بر کیفرخواست اولیه پا برجاست و اگر دادگاه طبق نظر کارشناسان و دفاعیات وکلا و نظر دیوان عالی کشور  موضوع اتهامی را شبه عمد تفهیم کند، اتهام شبه عمد می شود و در غیر این صورت طبق نظر قبلی اش رای می دهد. 

گودرزی تصریح کرد: از آنجا که قصاص منتفی شده و جنبه عمومی جرم مطرح است، اگر اتهام شبه عمد باشد یک تا سه سال حبس دارد و اگر اتهام عمد باشد ۳ تا ۱۰ سال حبس دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.