نتیجه تحقیقات روزنامه «ساندی تایمز» و برنامه «بی‌بی‌سی پانوراما» نشان می‌دهد، دولت و ارتش انگلیس درباره قتل و شکنجه غیرنظامیان عراقی و افغانستانی توسط نیروهای انگلیسی لاپوشانی کرده‌اند.

لاپوشانی لندن درباره جنایات جنگی انگلیس در افغانستان و عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  انتشار گزارشی از نتیجه تحقیقات کاراگاهان انگلیسی نشان می‌دهد، دولت و ارتش این کشور درباره جنایات جنگی نظامیان انگلیس در افغانستان و عراق لاپوشانی کرده‌اند. 

به نوشته «دیلی میل»، با انتشار نتیجه یک تحقیق از ۱۱ کاراگاه انگلیسی، دولت و نیروهای مسلح این کشور متهم شده‌اند که درباره اقدام نظامیان انگلیسی در کشتن غیرنظامیان افغانستان و عراق لاپوشانی کرده‌اند.

به گفته این ۱۱ کاراگاه انگلیسی، آنها شواهدی مبنی بر جنایات جنگی نیروهای انگلیس در کشورهای عراق و افغانستان پیدا کرده‌اند.

به نوشته دیلی میل، «وزارت دفاع (انگلیس) این اتهام‌زنی را که بعد از انتشار این تحقیق توسط (برنامه) «بی‌بی‌سی پانوراما» و ساندی تایمز مطرح شده است، رد می‌کند».

انتشار گزارش‌ها درباره ارتکاب نظامیان انگلیسی به جنایات جنگی بعد از آن صورت گرفته که دولت این کشور بدون انجام حتی یک مورد تعقیب قضایی و محاکمه نظامیان انگلیسی متهم، «پایان تحقیقات» درباره این موضوع را اعلام کرد.

در گزارشی که بی‌بی‌سی پانوراما و ساندی تایمز منتشر کردند، «ریچارد بیلتون» گزارشگر انگلیسی با کاراگاهانی صحبت کرده که اجازه نیافتند نظامیان انگلیسی متهم به ارتکاب جنایات جنگی را تحت پیگرد قضایی قرار دهند.

بیلتون در گزارش خود شواهدی را فاش می‌کند که طبق آنها وزارت دفاع انگلیس و اعضای ارشد نیروهای مسلح این کشور در زمینه لاپوشانی کردن شکنجه و کشتار غیرنظامیان افغانستانی و عراقی توسط نظامیان انگلیس دست داشتند.

این اولین باری نیست که تلاش کشورهای غربی برای صرفنظر کردن از جنایات جنگی نظامیانشان در دیگر کشورها خبر ساز می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته  ۲ نظامی آمریکایی متهم به جنایت جنگی در افغانستان را تبرئه کرد. «کلینت لورنس» و «متیو گلستاین» دو نظامی آمریکایی در افغانستان و «ادوارد گالاگر» عضو دیگر ارتش آمریکا در سوریه مشمول عفو ترامپ قرار گرفتند.

لورنس در سال ۲۰۱۲ در افغانستان به نیروهای خود دستور داده بود با سلاح سنگین به ۳ غیرنظامی موتور سوار افغان شلیک کنند. در اثر این اقدام، دو موتور سوار کشته و دیگری مجروح شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.