درحالی که رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد میگوید امروز وانت بارها برای حمل میوه وسبزی از میادین تفاضای افزایش کرایه داشتند که رییس اتحادیه حمل باردرونشهری مشهدی افزایش کرایه را تخلف دانسته و بربرخورد جدی با متخلفان تاکید دارد.

قیمت میوه وسبزی نباید افزایش پیدا کند/ وانت بارها حق دریافت کرایه بیشتر ندارند/ ۲۰۰لیترسهمیه وانت بارهابا احتمال افزایش براساس پیمایش

حیدر ساکن برجی در خصوص وضعیت قیمت  میوه و سبزی گفت: افزایش قیمت خاصی در میوه و تره بار درمیادین بار وجود ندارد و تغییر قیمت بنزین هیچ تاثیری بر قیمت در میادین ندارد اما به نظر میرسد برخی وانت بارها قصد ندارند با بازار همسو باشند.

***گرانی و کمبود میوه وتره بار نداریم

وی ادامه داد: از آن جایی که ۹۰ درصد از محصولات و صیفی جاتی که در بازار وجود دارد از شهرها و شهرستان های دیگر وارد مشهد می شود ،درصورت تغییر کرایه حمل ونقل باید منتظر افزایش قیمت باشیم این درحالی است که  حتی کامیون هایی هم که گازوئیل استفاده می کنند از دیروز زمزمه هایی مبنی بر دریافت کرایه بیشترداشتند که باید مقامهای مسوول وناظر وارد گود شوند چرا که اگر این وضع کنترل نشود ممکن است حمل بار بامشکل مواجه شود.

برجی افزود: ممکن است طی ماههای آینده، تغییر قیمت بنزین  اثرات ثانوی بر قیمت، میزان و فراوانی سبزیجات و میوه داشته باشد  ولی هم اکنون در میادین به وفور همه محصولات موجود است و هیچ کمبود یا گرانی احساس نمیشود.

***درخواست برخی رانندگان وانت بار

رئیس اتحادیه بار فروشان گفت: امروز برخی وانت بارهایی که درمیادین فعال هستند درخواست کرایه های بیشتری داشتند که اگر این قضیه مدیریت نشود در دراز مدت بر قیمت صیفی جات و میوه تاثر می گذارد. به نظرم باید  هر چه زودتر از سوی مسئولین رسیدگی و نظارت شود، چرا که ما نمی توانیم به آنها امر ونهی کنیم یا برای وانت بارها نرخ تعیین کنیم .

***هیچ توجیهی برای گرانی وانت بار نیست

در همین رابطه خلیل دانش عدالت رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری مشهد به خبرنگار قدس آنلاین  گفت: با توجه به اینکه سهمیه ۲۰۰لیتری بنزین به تمام وانت بارها تعلق می گیرد و از اول ماه آینده به کارت سوختشان واریز می شود ، هیچ وانت باری مجاز به دریافت کرایه بیشتر از قبل با توجیه تغییرقیمت بنزین نیست .

وی با بیان اینکه احتمال دارد  میزان سهمیه بنزین وانت بارها با توجه به پیمایش مسافت حتی افزایش هم داشته باشد خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه اعلام شده فعلا هیچ وانتی اجازه دریافت هزینه اضافی ندارد در صورتی که گزارشی مبنی بر دریافت کرایه بیشتر به اتحادیه برسد با متخلف برخورد جدی خواهد شد.و درصورت تکرار حتی احتمال حذف سهمیه هم وجود دارد.

***از وانت بارهای عضو اتحادیه استفاده کنید

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با مسوولان سازمان صمت خراسان رضوی  داشته ایم تقاضای ما افزایش کرایه  بین ۱۰تا۲۰ درصد برای  وانت بارها بوده که قرار شد بعد از بررسی تا پایان هفته اعلام شود.البته هنوز هیچ تصمیمی دراین خصوص گرفته نشده و برهمین اساس هیچ وانت باری مجاز به دریافت کرایه بیشتر نیست .

خلیل دانش با بیان اینکه برخی وانت بارها عضو اتحادیه نیستندو کرایه های عجیب وغریبی از مردم وکسبه میگیرند تاکید کرد: درخواست داریم از وانت بارهای عضو اتحادیه استفاده کنید تا درصورت دریافت کرایه بیشتر امکان رهگیری و برخورد با متخلف وجود داشته باشد.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.