«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده امور مربوط به مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا گفت: سیاست آمریکا در سوریه حذف حضور شرورانه ایران است.

حذف حضور ایران در سوریه، موضع ماست

«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده امور مربوط به مبارزه با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، بدون اشاره به ادامه اشغالگری واشنگتن در سوریه و سرقت نفت این کشور مدعی شده که سیاست آمریکا در سوریه «حذف حضور شرورانه ایران است». وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید «من در شگفت هستم از آنجا که شما (دولت ترامپ) چندین بار سیاست خود در قبال سوریه را تغییر داده‌اید، مثل خارج کردن یا نکردن نظامیان آمریکا از سوریه، چطور اعضای ائتلاف (به رهبری واشنگتن در برابر داعش) را متقاعد خواهید کرد با وجود کاهش تلاش‌های شما در راستای هدف حضور نظامیان در صحنه میدانی سوریه، آن‌ها تلاش‌هایشان را تشدید کنند» گفت: مواضع آمریکا در سوریه تغییر نکرده و حذف «حضور شرورانه ایران» همچنان جزو خط مشی‌های واشنگتن است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: «من با مجموعه‌ای از فرضیات پرسش شما مخالف هستم. سیاست ما در قبال سوریه در سال‌های اخیر سیاستی منسجم بوده است و این سیاست، شکست پایدار داعش، کاهش و حذف حضور شرورانه ایران و رسیدن به یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز برای (بحران سوریه) طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده است. این سیاست ما بوده و این سیاست ما باقی می‌ماند». اظهارات این مقام آمریکایی پس از سخنان «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مطرح شد که تأیید کرده بود پنتاگون قصد دارد بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نظامی آمریکایی را در سوریه حفظ کند. پیش از این «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با تشبیه دولت آمریکا به رژیم نازی آلمان، گفت: این کشور در حال سرقت منابع نفتی سوریه است.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.