سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت‌جام گفت: 6 شکارچی غیرمجاز که در حال شکار پرندگان وحشی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع مرزی «هریرود» در نزدیکی صالح‌آباد بودند توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع «هریرود»

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت‌جام اظهار کرد: با وصول خبر مردمی موثق از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه کنده سوخته شهرستان صالح‌آباد، مأموران یگان حفاظت محیط زیست تربت‌جام به محل رفته و 6 شکارچی غیرمجاز که در حال شکار پرندگان وحشی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع مرزی «هریرود» در نزدیکی صالح‌آباد بودند را دستگیر کردند.

دامن‌پاک خاطرنشان کرد: پس از بازرسی خودرو توسط مأموران یگان، سه قبضه سلاح ساچمه‌زنی کالیبر12 و 16 و مهمات مربوط از محل استقرار متهمان، لاشه‌های دو قطعه کبک و یک قطعه تیهو کشف و ضبط  شد.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده تخلف موضوع به دادگستری شهرستان صالح‌آباد ارجاع و متخلفان با واریز 6 میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست در انتظار حکم اجرایی دادگاه خواهند بود.

دامن‌پاک ضمن قدردانی از همکاری دوستداران محیط زیست در ارائه گزارش‌های به موقع گفت: قانون‌گذار برای شکار کبک و تیهو به لحاظ کیفری تا سه سال حبس تعیین کرده است.

منبع: روز نامه قدس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.