مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۵۶ طرح مشاغل خانگی در این استان پرداخت شده است.

26 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین ، محمد سنجری روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگاران افزود: این مبلغ برای ۷۰۹ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۹۷۹ مجوز مشاغل خانگی نیز صادر شده که ۵۸۰ مورد مربوط به مشاغل خانگی مستقل و ۳۹۹ مورد هم مربوط به مشاغل خانگی پشتیبان است.

وی اظهار داشت: سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی استان در مجموع ۱۰۸ میلیارد ریال است که به طور کامل به بانک‌های استان تخصیص یافته و تعهد اشتغال استان در سال جاری نیز ۷۸ هزار و ۶۱۷ نفر است که تاکنون با ایجاد اشتغال برای ۴۸ هزار و ۹۳۲ نفر ۶۲ درصد این تعهد محقق شده است.

وی با اشاره به عملکرد استان در جذب مهارت آموز در محیط کار واقعی طی یک سال اخیر گفت: این تعداد سه هزار و ۵۹ نفر بوده که تاکنون هزار و ۴۶ نفر آنان در واحدهای پذیرنده مشغول کار شده‌اند.

سنجری تعداد افرادی را که در یک سال اخیر از طرح مشوق‌های بیمه‌ای کارفرما استفاده نموده‌اند ۳۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۵ نفر مربوط به امسال است. همچنین در این مدت ۷۱۵ نفر کارورز در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی مشغول شده‌اند که از این تعداد ۴۵۹ نفر در واحدهای پذیرنده کارگاه‌ها مشغول کار شده‌اند.

وی اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان در تابستان امسال ۱۸،۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی مردان استان ۷۶،۵ درصد و نرخ بیکاری زنان هم در تابستان امسال ۱۹،۲ درصد و این نرخ برای مردان ۶،۶ درصد بوده است. نرخ بیکاری مناطق شهری در استان هم ۱۰،۸ درصد و نرخ بیکاری مناطق روستایی نیز ۳،۶ درصد بوده است.

وی گفت: از بخش‌های عمده اشتغال استان ۲۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی، ۳۲،۵ درصد بخش صنعت و ۴۷،۵ درصد نیز مربوط به بخش خدمات است.

سنجری با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی افزود: برگزاری چندین رویداد کارآفرینی، تجلیل از کارآفرینان برتر، برگزاری تورهای کارآفرینی و تحلیل فرصت‌های کارآفرینانه، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع ایجاد کسب و کار به صورت دیجیتالی و اینترنتی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در بوستان کوهسنگی مشهد و گشایش نخستین کمپ نوآوری و توانمند سازی مشاغل خانگی از جمله برنامه‌های این هفته است.

۲۷ آبان تا سوم آذر ماه هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.