۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 678702

مسابقات منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور فعالان این عرصه از شش استان کشور به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

مشهد میزبان جشنواره قصه‌گویی است

به گزارش قدس آنلاین ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی روز یکشنبه پیرامون این رویداد فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان، یزد، هرمزگان و خراسان جنوبی طی روزهای روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه جاری در مشهد مسابقات منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را برگزار می‌کنند.

ابراهیم زره‌ساز افزود: جشنواره بین المللی قصه گویی در این دوره با شعار "آینده ساختنی است" در قالب ۲ بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای با حضور شرکت کنندگان و علاقه‌مندان برنامه ریزی شده‌ است.

وی اظهار داشت: از استان خراسان رضوی ۵۴۰ اثر در بخش صحنه‌ای مرحله استانی شرکت کردند که پنج اثر به مرحله منطقه‌ای راه یافته است.

وی گفت: در بخش ۹۰ ثانیه‌ای نیز که فیلم‌های اجرای قصه‌گویی می‌باشد یک هزار اثر در بخش‌های شهر من، خبرنگاران و دفاع مقدس در مرحله منطقه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرد.

زره‌ساز افزود: برگزیدگان دوره منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی به مرحله کشوری که ۳۰ آذر ماه برگزار خواهد شد راه می‌یابند.

وی اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر مهمترین راه برای توسعه ،ترویج و تثبیت فرهنگ است که در این میان قصه‌گویی ابزار برتر و موثر است.

وی گفت: با توجه به وجود داستان‌ها و قصه‌های متعدد در استان خراسان‌ رضوی و وجود پنج تا ۶ هزار قصه در این استان، ثبت ملی این قصه‌ها و نیز قصه‌ دوران دفاع مقدس به نام استان در فهرست ملی به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار و اولویت قرار گرفته است.

زره‌ساز با بیان اینکه کتابخوانی از فرهنگ‌های مورد نیاز و ترویج آن از وظایف این مجموعه است افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار جلد کتاب در استان مورد تقاضای اعضای این کانون است که امیدواریم نهادها و دستگاه‌های مختلف در این زمینه ما را یاری دهند.

هم اکنون ۲۰۰ هزار کودک و نوجوان در خراسان رضوی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هستند که ۳۰ هزار نفر آنان فعال می‌باشند.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.