رئیس امور سی ان جی (CNG)خراسان رضوی گفت: جایگاه های گاز سی ان جی استان با تمام ظرفیت و به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود تا مردم از بابت تامین سوخت خودرو هیچ کمبودی نداشته باشند.

گاز هیچ جایگاه "سی ان جی" درخراسان رضوی قطع نمیشود/بزودی ۵ جایگاه گاز در مشهد وارد مدار میشود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با توجه به اعلام قیمت جدید  بنزین طی یکی دو روز گذشته ،شاهد ایجاد صف های طولانی تر و شلوغ شدن جایگاههای  CNG مشهد و خراسان رضوی هستیم .در خصوص وضعیت جایگاه های سوخت گاز در مشهد با محمد حسین مدبر رئیس امور سی ان جی  CNG استان به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: در حال حاضر چه تعداد جایگاه سوخت مایع فعال در مشهد وجود دارد؟

مدبر:در حال حاضر در مشهد ۷۸ جایگاه سوخت مایع در مشهد داریم.

قدس آنلاین: چه تعداد  از این جایگاه های غیر فعال هستند؟

مدبر:از این تعداد حدود ۵ جایگاه غیر فعال داریم که به دلیل استاندارد سازی ، قطع گاز شده بود و در حال حاضر هم همکاران ما تلاش دارند که با توجه به موقعیت پیش آمده در هفته آتی حداقل ۴ جایگاه را آماده کرده تا مشغول به کار شوند.

قدس آنلاین: برای فعال سازی این جایگاه های چه برنامه هایی دارید و قرار است چه خدماتی به مردم ارائه شود؟

مدبر:همانطور که گفتم همکاران من مشغول این هستند که تعمیرات و بخصوص نواقص بحرانی جایگاهها بر طرف شود تا بتوانیم اکثر این جایگاه را داخل مدار کنیم و فعلا هم هیچ قطع گازی نداشته باشیم.

قدس آنلاین: با توجه به اینکه صف های cng در این یکی دو روز گذشته خیلی طولانی و شلوغ شده است چه برنامه ای دارید که مردم خیلی در این صف ها معطل نشوند؟

مدبر:همه سعی ما بر این است که این جایگاه ها فعال نگه داشته شود و فعلا هم قطع گازهایمان را به حداقل برسانیم و از جایگاه داران هم خواسته شده که با تمام ظرفیتشان جایگاه ها را به صورت شبانه روزی فعال نگه دارند.

قدس آنلاین: برنامه ای برای افزایش تعداد جایگاه های سوخت گاز ندارید؟

مدبر: خود ما که برنامه ای نداریم و دادن مجوزهای لازم برای احداث جایگاه کار ما است و از همین جا هم اعلام می کنیم که اگر کسی در بخش خصوصی بخواهد که جایگاهی را احداث کند بیشترین همکاری را خواهیم داشت تا جایگاه جدید احداث شود.

قدس آنلاین: با توجه به وضعیت پیش آمده چه توصیه ای دارید برای کسانی که تمایل دارند خودروهایشان را گاز سوز بکنند. باید به کجا مراجعه کنند؟

مدبر: پیش از این گاز سوز کردن خودرو ها ممنوع بود چون باید کسانی که تمایل دارند از گاز سی ان جی استفاده کنند ، خودرو های دوگانه از کارخانه خریداری میکردند . ولی در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی اداره استاندارد، اداره صنعت و معدن و تجارت و پلیس راهور شهروندان می توانند خودروهایشان را به صورت کارگاهی گازسوز کنند . انها باید بتوانند معاینه فنی دوگانه بگیرند تا هم ایمن سازی رعایت شده باشد و هم بتوانند از معاینه فنی دو گانه استفاده کنند و در حال حاضر هم این کار بر عهده اتحادیه سوخت های جایگزین است که گاز سوز کردن خودرو ها توسط کارگاه هایی که این اتحادیه مجوزهایش را صادر کرده است انجام می شودو شهروندان می توانند برای دو گانه سوز کردن اتومبیل خود مراجعه کنند.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.