عاملان اصلی تخریب اموال عمومی در مشهد دستگیر و پرونده آنها به واسطه اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی و خصوصی در دستور کار مقام قضایی قرار گرفت.

عاملان اصلی تخریب اموال عمومی در مشهد دستگیر شدند

جمعه شب گذشته برخی افراد که قصد داشتند در پناه تجمع مسالمت‌آمیز شهروندان مشهدی که از افزایش قیمت بنزین گلایه داشتند، با تخریب اموال عمومی و خصوصی اقدام به حاشیه‌سازی کنند، شناسایی و لیدرهای اصلی ماجرا دستگیر شدند.

صبح جمعه بود که خبر افزایش قیمت بنزین در شهر مشهد گوش به گوش پیچید. خبر درستی که حکایت از گران شدن ۵۰۰ تومانی بنزین یارانه‌ای و عرضه ۳ هزار تومانی بنزین آزاد داشت.

**بازی تعدادی آشوبگر با مطالبه مردمی

این خبر در میان شهروندان با گلایه‌هایی روبه‌رو شد و برخی اجرای آن را در شرایط کنونی درست نمی‌دانستند. چند ساعتی از ماجرا گذشته بود که خبر تجمع مسالمت‌آمیز مردمی که حق شهروندان در یک جامعه متمدن است در گروه‌ها و کانال‌های خصوصی و عمومی منتشر شد. همین اقدام موجب شد شبکه‌های ضدنظام که از هر روزنه‌ای برای رسیدن به مطامع شیطانی خود که همان ایجاد آشوب و هرج ومرج در کشور است، سوءاستفاده و پیاده نظام خود را به صف کنند.

ساعت حدود ۹ شب همان روز هم تعداد اندکی از شهروندان برای اعلام ناراحتی خود از ماجرا در بولوار وکیل‌آباد به صورت پراکنده اقدام به تجمع مسالمت‌آمیز کرده بودند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان مربوط برساند که یکباره چند نفر از آشوبگران وارد جمعیت شده و شروع به سردادن شعارهای سیاسی و از سویی تعدادی از آن‌ها با برنامه‌ای  از پیش طراحی شده اقدام به راهبندان،تخریب اموال عمومی و خصوصی مانند ایستگاه اتوبوس، شکستن شیشه خودروهای عبوری و آتش‌زدن درختان کردند. این اقدام اندک افراد مذکور موجب ایجاد ترافیک سنگین و چند ساعته در محل شد که حتی در یکی از موارد براساس اطلاعات واصله به واسطه گرفتار شدن خودرو اورژانس در ترافیک، موجب اخلال در ارائه خدمات درمانی به بیمار هم شد.

براساس دستور دادستانی پلیس و نیروهای امنیتی حاضر در محل با شهروندان گلایه‌مند که اقدام به تجمع مسالمت‌آمیز کرده بودند اجازه برخورد نداشتند، از سویی وقتی شهروندان متوجه شدند برخی به دنبال حاشیه‌سازی و سوار شدن برموج آشوبگری هستند و آن‌ها دلشان برای مردم نسوخته، با هوشیاری راه خود را از عاملان اندک آشوبگری جدا کرده و حتی برخی نسبت به رفتار این عده اندک اعتراض کردند.

**دستگیری لیدرهای جریان اخلال در نظم عمومی

در ادامه نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه استان که در محل حضور داشتند به محض مشاهده ارتکاب جرایم مشهود از سوی اندک افراد قانون‌شکن اقدام به دستگیری لیدرهای اصلی این جریان کردند.در میان دستگیرشدگان تعدادی از سرشاخه‌ها و عاملان اصلی تحریک جمعیت هم وجود دارند که چند ساعت قبل از آغاز ماجرا تحت رصد تیم‌های سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی بودند. از این رو پرونده متهمان صبح روز گذشته پس از طی شدن مراحل مورد نیاز به دادسرای انقلاب مشهد ارسال و رسیدگی به جرایم آن‌ها تحت اتهام انجام جرم مشهود به واسطه اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی در دستور کار مقام قضایی قرار گرفت.

منبع: روزنامه قدس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.