سرپرست هیات والیبال خراسان رضوی گفت: 14 ماه سرپرست هیات والیبال بودم و از روز نخست با اداره کل‌ ورزش‌وجوانان هماهنگی‌های لازم را انجام دادم، نمی‌دانم چطور در انتها متوجه شدند صلاحیتم تاییدشدنی نیست.

مجمع را به گونه‌ای چیده‌اند تا خوش‌نیت رأی بیاورد
به گزارش قدس آنلاین ، مهدی نیکویی ، در خصوص تغییرات ایجاد شده در اعضاء مجمع انتخابی هیأت والیبال خراسان رضوی، اظهار کرد: برای اعضاء مجمع انتخابی هیأت والیبال، لیستی به اداره کل ورزش‌وجوانان ارائه دادیم، اما آقایان بر اساس میل خود برخی از اعضاء مجمع را تغییر دادند و فقط نماینده شهرستان‌ها و آموزش‌وپرورش تغییر نکردند. مجمعی درست کرده‌اند که هرکسی خودشان می‌خواهند، رأی بیاورد. امیر زارعی، معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی اعضاء این مجمع را تغییر داده‌است.

وی در خصوص صلاحیتش گفت: هیچ جوابی در این خصوص به من نمی‌دهند. برای انتخابات ثبت‌نام کردم و نامزد ریاست هیأت والیبال هستم، اما کتبا اعلام نکردند که صلاحیتم رد شده است. حتی برای اداره کل اطلاعات خراسان رضوی نامه نوشته‌ام. در واقع برای انتخابات هیأت والیبال کاندیدا نیستم و در لیست تایید صلاحیت‌شدگان حضور ندارم.

سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی، ادامه داد: وقتی لیست مجمع انتخاباتی را برایم فرستادند، متوجه شدم اگر در مجمع کاندیدا هم باشم، رأی نمی‌آورم. اگر بخواهند فلان کاندیدا، رییس شود، اعضاء مجمع به گونه‌ای چیده می‌شوند که فرد مورد نظر خودشان رأی بیاورد. گرچه گفتند صلاحیتم تایید خواهدشد اما با این وجود رأی نمی‌آورم.

نیکویی بیان کرد: رضا تابعی را به عنوان نماینده مربیان، معرفی کردیم که یکی از سرآمدهاست، اما اداره کل ورزش‌وجوانان محمد رضایی را قرار داده‌است. علی شیخ‌الاسلامی به عنوان نماینده باشگاه‌ها، توسط اداره کل ورزش‌وجوانان قرار گرفته‌است، در حالی که باشگاه ارشاد را معرفی کرده بودیم. باشگاه ارشاد تنها باشگاهی است که در مشهد مجوز تخصصی والیبال دارد، اما اداره کل ورزش‌وجوانان، نماینده تیم لیگ برتری را برای اعضاء مجمع انتخابی قرار داده‌است.

وی در پاسخ به این سؤوال که مجمع انتخاباتی هیأت والیبال به نفع کدام نامزد چیده شده، گفت: به نظرم نحوه چیدمان، به نفع حیدر خوش‌نیت است. جبار قوچان‌نژاد دنبال این قضایا و ریاست در هیأت والیبال نیست. حیدر خوش‌نیت به اداره کل ورزش‌وجوانان رفت و آمد زیاد دارد و اخیرا هم بارها به تمرینات پیام سر زده‌است. دنبال ریاست در هیأت والیبال نیستم، اما اینکه مجمع را به نحوی درست کنند تا فرد خاصی رأی بیاورد، اشتباه است. در مجمع انتخاباتی طرح و ایده حیدر خوش‌نیت را ببینید. اگر در مجمع حضور داشتم، می‌توانید طرح و برنامه مرا هم ببینید و مقایسه کنید.

سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بیش از یک سال است که سرپرست هیأت والیبال هستم. به گفته تمامی اهالی والیبال، اتفاقاتی که در یک سال اخیر رخ داده، در 10سال اخیر رخ نداده و والیبال سیری صعودی را در پیش گرفته‌است. در یک سال گذشته، پنج مقام بین‌المللی در بخش بانوان کسب کردیم. چندین دوره آموزشی برگزار کردیم و با دانشگاه فردوسی توافق‌نامه‌ای منعقد کردیم. برنامه‌ای 6 ماهه برای نیم‌سال اول و دوم ارائه دادیم که تمامی آن را با حداقل بودجه اجرا کردیم. لیگ استانی را برای سال دوم است که برگزار می‌کنیم. در 10 سال گذشته لیگ استان همواره برگزار شده، اما چه زمانی 15 میلیون به تیم‌های برتر جایزه داده‌اند؟

نیکویی در خصوص انتقاداتی مبنی بر عدم ایجاد اتحاد و همدلی میان پیشکسوتان والیبال خراسان رضوی در یک سال گذشته، عنوان کرد: این قضیه از اساس مردود است. در روزهای گذشته برای برگزاری یک سری برنامه‌ها و مسابقات با برخی از پیشکسوتان از جمله رستگار، وارسته، برهانی و... جلسه داشتیم. همه چیز طبق نظم و برنامه پیش رفته است. بهترین حق و حقوق را برای ایشان در نظر گرفتیم و حتی برای نظارت یک مسابقه دستمزدی برای آنها تعیین کردیم.

وی افزود: مشخص است که چرا آقایان مرا نمی‌خواهند. به دنبال این هستند تا زد و بند ایجاد کنند تا آقای فلان به هیأت والیبال بیاید و 3، 4 چهار میلیارد تومان از شهرداری بودجه بگیرد. ابدا مشخص نیست این بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، تا چه حد خرج ورزش و والیبال خواهدشد؟ مگر در خصوص اتفاقات سال گذشته تیم پیام، علی شیخ‌الاسلامی در خصوص جبار قوچان‌نژاد در برنامه زنده تلویزیونی نگفت برخی پول‌ها به برخی بازیکن دارای قرارداد داده شده که اصلا کارآیی برای پیام نداشته‌اند؟  در حال حاضر در همین دوره از لیگ برتر والیبال از هیأت تقاضا داشتند تا برگه سفید قرارداد را امضا کنم. قرارداد بازیکن باید نوشته و مشخص شود و پول درصدی از آن را هم پرداخت کنند، اما موعد پرداخت پول را به نیم فصل موکول می‌کنند. اگر قرارداد را امضا نکنم تیم مشکل پیدا می‌کند، اگر امضا کنم، بعدا پول هیأت را نمی‌دهند که اگر هم بعدها آن را بگیرم، می‌گویند این‌ها زد و بند کرده‌اند. متاسفانه به گمان من در ورزش، فساد همه جا را برداشته و دیگر تبدیل به امری معمولی شده است.

سرپرست هیأت والیبال خراسان رضوی، بیان کرد: امیر زارعی، معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی معتقد است که باید نیکویی و اسدی را از هیأت والیبال کنار بگذاریم. مگر در این یک سال هزار تومان حقوق گرفته‌ام؟ اسدی، خواهرزاده‌ام است. خزانه‌دار هیأت والیبال و مدیر باشگاه ارشاد مشهد هم است. 20 سال در این ورزش وقت گذاشته است. از آن جا که اسدی دزد نیست و مقابل دزدی می‌‎ایستد، می‌گویند این آقا به درد نمی‌خورد. آقایان اداره کل ورزش‌وجوانان به دنبال این کارها هستند.

نیکویی در خصوص عدم تایید صلاحیتش، تصریح کرد: چرا رد صلاحیت شده‌ام؟ 14 ماه سرپرست هیأت والیبال بوده‌ام و در روز نخست حضورم با حراست و مجموعه مدیریت اداره کل‌ ورزش‌وجوانان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ام. در آن موقع صلاحیتم برای این کار تایید شد، اما در حال حاضر که 14 ماه از سرپرستی‌ام در هیأت گذشته رد صلاحیت شده‌ام! آیا همان روز نخست نباید کنترل کنند که اگر سرپرست، دوتابعیتی است، او را در این پست قرار ندهند؟

وی در خصوص این که آیا مشکلی درباره تابعیتش به وجود آمده یا خیر، گفت: گرین‌کارت دارم. برادرم گرین‌کارت دارد و رییس هیأت سوارکاری است. مفهوم دو تابعیتی مشخص است. از اداره کل اطلاعات خراسان رضوی هم که استعلام گرفتم که گفتند گرین‌کارت دو تابعیتی محسوب نمی‌شود. این‌ قضایا فیلمی است که درآورده‌اند تا آدمی که می‌خواهند رأی بیاورد.

ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.