رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی گفت: ایجاد یک شغل در شرایط کنونی برابر با ایجاد ۱۰ شغل در شرایط عادی است.

امروز ایجاد یک شغل برابر با ایجاد ۱۰ شغل در شرایط عادی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن روشنک در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته جهانی کارآفرینی در محل اداره کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی اظهار کرد: اخیرا برخی تلاش می‌کنند این اندیشه را رواج دهند که ما در شرایط جنگ اقتصادی با آمریکا، هیچ مشکلی نداریم در صورتی که این گفته اشتباه است و تفاوتی در انواع جنگ وجود ندارد.

وی افزود: در ابتدا باید این موضوع را پذیرفت که ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و ایجاد اشتغال، تامین اعتبار و بودجه در حوزه کارآفرینی با مشکل مواجه است. با توجه به این شرایط آمارها نشان می‌دهد که استان خراسان رضوی در این زمینه به موفقیت‌های قابل توجهی دست‌یافته است.

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان رضوی بیان کرد: برخی تلاش می‌کنند شرایط را عادی جلوه دهند در صورتی که این تصور اشتباه است، برجام بسیار موفق بود و در این میان ترامپ به این عهدنامه خیانت و از آن خارج شد. ایجاد یک شغل در شرایط کنونی برابر با ایجاد ۱۰ شغل در شرایط عادی است.

روشنک خاطرنشان کرد: از ابتدا به وضعیت قیمت حامل انرژی در کشور ما خیانت شده و همراه با رشد اقتصادی رشد قیمتی نداشته است. قیمت یک لیتر بنزین نباید ارزان‌تر از قیمت یک لیتر آب باشد.

وی اضافه کرد: بنده دو ماه گذشته در جلسه هیات نمایندگان به آقای شافعی گفتم که سلام ما را به آقای روحانی برسانید و بگویید که امروز زمان دست‌کاری در ساختارهای اقتصادی نیست و باید به این نکته نیز توجه کرد که این اقدام توسط دولت نیز انجام نشده است. همچنین افرادی که در خیابان‌ها حضور دارند، نه مصرف‌کننده بنزین هستند و نه دغدغه گرانی بنزین در سر دارند.

در ادامه عبدالله یزدان‌بخش، رئیس کانونی عالی کارآفرینان استان خراسان رضوی اظهار کرد: امیدوارم موضوع کارآفرینی در جایگاه خود به گونه‌ای نوشته شود که ارزش‌های آن مشخص شود و علاوه بر تشویق سبب معرفی آن به دیگران شود. امروز قریب بر یک میلیون فارغ‌التحصیل در کشور وجود دارد و ما باید به دنبال جذب آنان باشیم تا برای آنان شغل، امید، اعتبار و ارزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز نگاه به کارآفرینی یک نگاه خلاقانه و استفاده از محدودیت‌ها برای ایجاد کسب‌وکار و اشتغال است. تحریم‌ها سبب ایجاد افکار و ایده‌های نو می‌شود اما متاسفانه این موضوع سیاسی شده است. در حال حاضر مشکلات زیادی در دولت وجود دارد اما ما در قالب معین‌های اقتصادی وارد کار شده و مشاغلی که با ظرفیت پایین کار می‌کنند را مجدد راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس کانونی عالی کارآفرینان استان خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط تحریم به این نتیجه رسیده‌ایم که قطعات مورد نیاز را خودمان در داخل طراحی کنیم. امروز هندوستان نقش اول در صنعت الکترونیک و کامپیوتر را دارد و تمام کشورهای پیشرفته روی هندوستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.