حزب محافظه‌کار انگلیس طرحی به پارلمان ارائه کرد که بر اساس آن نظامیان سابق این کشور به علت ارتکاب جرائم در عراق و افغانستان و ایرلند شمالی محاکمه نخواهند شد.

ارائه طرح عفو نظامیان انگلیسی متهم به ارتکاب جنایت جنگی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حزب محافظه‌کار انگلیس طرح جدیدی را برای تصویب در مجلس عوام این کشور پیشنهاد کرده است تا از طریق آن به گونه بهتری از نظامیان انگلیسی محافظت شود.

بر اساس طرح پیشنهادی، نظامیان سابق انگلیسی به علت جرائمی که در گذشته و در جنگ‌های عراق و افغانستان و ایرلند شمالی مرتکب شده‌اند، محاکمه نخواهند شد.

بر طبق طرح مذکور، برای همه نظامیان انگلیسی که در ایرلند شمالی و در زمان جنگ داخلی این کشور جنگیده‌اند، عفو عمومی در نظر گرفته می‌شود حتی برای کسانی که هم‌اکنون هم به ارتکاب جنایت متهم هستند.

در همین حال تحقیقات مشترک شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی و روزنامه ساندی تایمز نشان می‌دهد دولت و ارتش انگلیس شواهد معتبر در مورد جنایات جنگی سربازان انگلیسی علیه غیرنظامیان در افغانستان و عراق را لاپوشانی کرده‌اند.

بر اساس این تحقیقات، نشت اطلاعات از دو تحقیق دولتی در مورد رفتار نیروهای انگلیسی در جنگ‌های افغانستان و عراق نشان می‌دهد سربازان انگلیسی در قتل و شکنجه کودکان و غیرنظامیان در این دو کشور دست داشته‌اند. (بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.