کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای روزانه هوا در استان خراسان رضوی همراه با بارشهای رگباری بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس تا پایان هفته جاری افت می‌کند و دمای شبانه طی این مدت در مناطق سردسیر استان به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

میانگین دمای هوا در خراسان رضوی تا ۱۲ درجه اُفت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: از امشب بارش های پراکنده باران از نواحی شمالی و غربی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود که ابتدا به صورت رگباری و همراه با رعد و برق جریان دارد و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری این بارشها به صورت باران و برف و افت دما ادامه می‌یابد.

زهرا آهنگرزاده افزود: برای روز جمعه در نوار شمالی استان خراسان رضوی بارشهای باران و برف تداوم خواهد داشت که طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه هفته جاری در خراسان رضوی آغاز می شود ادامه داد: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به ترتیب به هفت و چهار درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت دمای شبانه بین هفت تا ۹ درجه سلسیوس در خراسان رضوی کاهش می‌یابد و کمینه دمای هوا در برخی از مناطق استان تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

آهنگر زاده افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری وزش باد به نسبت شدید نیمه جنوبی و نوار شرقی استان خراسان رضوی را فرا خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چناران با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و خواف با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

او اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.