رهبر معظم انقلاب روز گذشته با اشاره به دغدغه و نگرانی بخشی از مردم نسبت به مسئله افزایش قیمت بنزین و ضرورت توجه و دقت مسئولان در اجرای این مصوبه به منظور کاهش مشکلات ناشی از آن برای مردم به موضوع سوء‌استفاده اشرار و مراکز شرارت در دنیا از حوادث روزهای اخیر و اعتراضات مردم اشاره کرده و بر لزوم هوشیاری و جدا کردن خط مردم از این عناصر تأکید کردند.

مسئولان مراقب گرانی باشند

آرش خلیل‌خانه/

رهبر معظم انقلاب روز گذشته با اشاره به دغدغه و نگرانی بخشی از مردم نسبت به مسئله افزایش قیمت بنزین و ضرورت توجه و دقت مسئولان در اجرای این مصوبه به منظور کاهش مشکلات ناشی از آن برای مردم به موضوع سوء‌استفاده اشرار و مراکز شرارت در دنیا از حوادث روزهای اخیر و اعتراضات مردم اشاره کرده و بر لزوم هوشیاری و جدا کردن خط مردم از این عناصر تأکید کردند.

در روزهای اخیر و به دنبال اعلام مصوبه سران قوا در سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و شکل گیری و بروز برخی اعتراضات اجتماعی و مردمی جریان نفاق، عناصر وابسته به گروه‌های ضد انقلاب و سودجو با سوء‌استفاده از این فضا بار دیگر اقدام به تهییج و موج سواری بر بستر برخی از نگرانی‌های مردم پرداخته و بار دیگر اقدام به تخریب اموال عمومی و به انحراف کشاندن تجمعات مردمی از موضوع گرانی بنزین به موضوعات انحرافی و سیاسی در راستای اهداف خود کردند که مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه درس خارج فقه خود با اشاره به اینکه در یکی دو روز گذشته به دنبال مصوبه سران قوا مشکلاتی بروز کرد که در جریان آن تعدادی کشته و مراکزی تخریب شد، خاطرنشان کردند: وقتی یک چیزی مصوبه‌ سران کشور هست، آدم باید با چشم خوشبینی به آن نگاه کند.

ایشان افزودند: بنده در این قضیه سررشته ندارم؛ یعنی تخصص این کار را ندارم، گفتم هم به آقایان، لکن اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با بیان اینکه بعضی از مردم از این تصمیم نگران یا ناراحت می‌شوند یا به ضررشان است یا خیال می‌کنند به ضررشان است، تصریح کردند: در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسان‌های ناباب وارد میدان می‌شوند، گاهی بعضی از جوان‌ها هم از روی هیجان با این‌ها همراهی می‌کنند و این‌جور مفاسد را به بار می‌آورند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمی‌کند جز اینکه ناامنی را هم اضافه می‌کند و ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشوری است، به حمایت همه مراکز شرارت دنیا از جمله خاندان منحوس پهلوی و مجموعه خبیث منافقین از برخی رویدادها و اغتشاش و تخریب‌ها اشاره کرده و فرمودند: هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه‌مند است، به زندگی راحت خودش علاقه‌مند است، به این‌ها نباید کمک بکند؛ این‌ها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.

ایشان با اشاره به تأکید مقامات دولت بر مراقبت نسبت به اینکه قیمت‌ها افزایش نیابد، خاطرنشان کردند: این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز اضافه بشود، خب این برای مردم خیلی مشکلات درست می‌کند، باید مراقبت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان اظهار داشتند: مردم عزیز ما که در قضایای گوناگون این کشور بصیرت و آگاهی خودشان را نشان دادند، بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه‌ کیست و چگونه است، این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند و توجه کنند که می‌فهمند و ملتفتند و از این‌ها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ ماست، مسئولان کشور هم به وظایفشان به طور جدی عمل کنند.

دستور ویژه آیت‌الله رئیسی برای نظارت بر اجرای کامل تعهدات دولت

روز گذشته همچنین رئیس قوه قضائیه در راستای اجرای طرح سهمیه‌بندی و اعلام نرخ جدید بنزین، سازمان بازرسی کل کشور را موظف کرد ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین، پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمراً پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی در مورد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل به‌وجودآمده در این مورد با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرایند اجرا، فارغ از نظرات مختلف کارشناسی، به وظایف قانونی خود عمل نماید، تأکید کرد: در مقاطع مختلف حیات پربرکت نظام جمهوری اسلامی، هر زمان به مردم اعتماد شده است، پشتیبانی و حمایت آن‌ها، عامل اصلی اجرای تصمیمات مهم و سرنوشت‌ساز بوده است؛ در این مورد هم سخن گفتن با مردم و تشریح دلایل این تصمیم قبل و بعد از اجرای تصمیم ضروری می‌نماید. بنابراین از طریق استانداران و مسئولان مربوطه پیگیری نمایید تا دلایل این تصمیم به‌صورت شفاف برای مردم به‌ویژه اثرگذاران جامعه و نخبگان تبیین شود و دیدگاه‌های نخبگان و دلسوزان مورد توجه قرار گیرد.

در این بیانیه همچنین به دادستان‌های کشور تأکید شده است ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هرگونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریان‌های ضدانقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه به معاون اول خود هم مأموریت داد با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادستان‌کل، رئیس سازمان بازرسی و رئیس حوزه ریاست و با دعوت از مدیران ذی‌ربط، نسبت به پیگیری موارد فوق و بررسی وضعیت حوزه‌های قضایی و گزارش‌های دریافتی و ارائه مشورت‌های لازم، به‌نحو مقتضی اقدام نمایند.

رئیس دفتر روحانی هم با قدردانی از حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا در اصلاح قیمت بنزین، تأکید کرد: «هدف اصلی این طرح کمک معیشتی به طبقه متوسط و کمتر برخوردار است».

محمود واعظی تصریح کرد: اکنون راه بهانه جویی و ایرادگیری و مانع گذاری در راه دولت که مجری این تصمیم بزرگ اقتصادی است، بسته شده و امیدواریم همه مسئولان و صاحبنظران با همدلی و وحدت بتوانیم به خوبی این طرح را اجرا کنیم.

واعظی همچنین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره قیمت دیگر کالاها، تأکید کرد: دولت قطعاً این موضوع را در نظر دارد و تلاش خواهد کرد با نظارت و مدیریت بازار، اجازه برخی سودجویی‌ها و گرانی دیگر کالاها را ندهد.

رئیس دفتر روحانی با اشاره به اعتراضات مردم در برخی شهرها افزود: دولت همواره تأکید کرده اعتراض امری عادی و از حقوق مسلم مردم و شهروندان است و همه ما باید در کنار مردم و شنونده نظرات و مطالبات آن‌ها باشیم.

اشک تمساح ضد انقلاب

مطالبات مدنی و اقتصادی مردم که در روزهای اخیر وجهی از آن به جهت برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌های معیشتی بروز و ظهور یافت، چه این بار و چه در گذشته همواره دستاویزی برای گروه‌های ضد انقلاب و عناصر سر خورده و جیره‌خوار قدرت‌های خارجی بوده که مترصد فرصتی برای خوش خدمتی و گرفتن پول و مواجب از بیگانگان و یا به طمع انداختن خراشی بر چهره انقلاب و نظام بوده‌اند.

در همین راستا در روزهای گذشته شبکه های تلویزیونی همچون من‌وتو وابسته به سلطنت طلبان و محمدرضا پهلوی، شبکه سعودی ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی با ولع و ذوق زدگی به بازتاب و بزرگ‌نمایی برخی حوادث و خرابکاری عناصر وابسته و سازمان یافته در اغتشاش‌های پراکنده و دروغ پراکنی برای گسترده نشان دادن این وقایع پرداخته‌اند.

منافقین و عناصر آن‌ها هم که با پول‌های عربستان و سازمان سیا مترصد فرصت بوده‌اند به میدان آمدند که البته بیشتر آن‌ها توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و در تور اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

تاریخ تکرار می‌شود

رسواتر از همه اما توییت‌ مایک پمپئو و بیانیه‌ دولت آمریکا در حمایت از اغتشاشگران است. گویی تاریخ تکرار می‌شود، اما افراد کمی از آن درس می‌گیرند. مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ روز گذشته در توییتی نوشت آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

به گفته علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز این اتفاق یادآورد حمایت باراک اوباما از فتنه سال ۸۸ و فنته گران و آشوبگران آن وقایع است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز و دغدغه‌های معیشتی مردم ایران امروز همه ناشی از اقدامات خصمانه و تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا و نتیجه خروج این کشور از توافقی بین‌المللی و مورد تأیید سازمان ملل است، به خبرنگار قدس می‌گوید: وزیر خارجه آمریکا با وقاحت هیچ اشاره‌ای به ریشه مشکلات مردم که تصمیمات دولت آمریکاست و دشمنی دولتش با ملت و نظام ایران نمی‌کند و مدعی حمایت از مردم ایران می‌شود.

رد پای فتنه و نفوذ

نماینده مردم تبریز با مضحک خواندن ادعای وزیر خارجه آمریکا و دیگر گروه‌های ضد انقلاب در مورد حمایت از مردم ایران تأکید می‌کند: هر کجا که دشمنان از اتفاقی ذوق زده شده و حمایت می‌کنند، رد پایی از نفوذ و فتنه برای منحرف کردن و سیاسی نشان دادن مطالبات اجتماعی مردم وجود دارد.

مردم خط نفاق و فتنه را می‌شناسند

حسینعلی شهریاری هم با بیان اینکه ضد انقلاب، منافقین، شبکه‌های وابسته به آن‌ها و کشورهای معاند و دشمن نظام اسلامی خیال می‌کنند که می‌توانند با ایجاد مشکلات برای مردم ایران و فشارهای اقتصادی در مردم ما نارضایتی ایجاد کرده و از این بستر فتنه‌ای دیگر بیافرینند، تاأکید می‌کند: این خیالی باطل است.

نماینده مردم زاهدان می‌افزاید: ممکن است عده‌ای عناصر خود فروخته یا افراد غافل و فریب خورده دست به اغتشاش و تخریب بزنند و تلاش کنند مطالبات مردم و اعتراض آن‌ها را به انحراف بکشانند و دست به خرابکاری‌هایی محدود بزنند و عده‌ای هم از روی هیجان و احساسات با آن‌ها همراهی بکنند، اما مردم ما همواره صف خود را از ضد انقلاب جدا کرده و خط فتنه و نفاق را تشخیص داده و به سرعت آن‌ را در نطفه خفه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.