در آستانه انقضای معاهده اطلاعاتی میان ژاپن و کره جنوبی، وزیران دفاع این کشورها با همتای آمریکایی خود در بانکوک دیدار و گفتگو کردند.

گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، با تارو کانو و تونگ گوندو، همتایان خود از ژاپن و کره جنوبی، دیدار و گفت‌وگو کرد. این سه مقام در ارتباط با مسائل امنیتی منطقه‌ای، از جمله معاهده به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین توکیو و سئول گفتگو کردند که قرار است که اواخر این هفته منقضی شود.

نشست بین کانو، اسپر و گوندو در بانکوک برگزار شد. آمریکا و ژاپن از کره جنوبی خواستند اجازه ندهد این معاهده که به «جی سومیا» موسوم است روز شنبه منقضی شود. این در حالی است که سئول اعلام کرد اجازه نمی‌دهد این توافق‌نامه تمدید شود مگر آن که ژاپن قوانین صادراتی را که اخیرا تشدید کرده است, تعدیل کند.

پس از برگزاری این نشست، کانو در گفتگو با خبرنگاران گفت:  «من از سئول می‌خواهم اقدامات عاقلانه‌ای در چارچوب بهبود روابط دو جانبه و سه جانبه بردارد.»

سئول اعلام کرد اگر این معاهده منقضی شود، از طریق چارچوب کنونی به اشتراک گذاشتن اطلاعات همچنان به فعالیت‌ها در این زمینه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.