عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اگر هر سال به جای 6 هزار دانشجوی پزشکی 9 هزار دانشجو جذب شود، به مرور انحصار پزشکان شکسته می شود.

انحصار پزشکان فقط با افزایش جذب دانشجو شکسته می شود

دکتر سیدمجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در رابطه با تبعیض بین جامعه پزشکی و معلمی در کشور به خبرنگار قدس آنلاین گفت: اگر هر سال به جای 6 هزار دانشجوی پزشکی 9 هزار دانشجو جذب شود، به مرور انحصار پزشکان شکسته می شود و وقتی این رقابت کاهش پیدا کند ناخودآگاه قیمت پزشکان هم کاهش خواهد یافت.
وی در خصوص رأی نیاوردن لایحه انحصار پزشکان در مجلس بیان کرد: نظام پزشکان تنها صنفی هستند که نظام‌نامه آن ها در مجلس به تصویب رسیده و این مساله قدرت بسیاری به این قشر از جامعه داده است تا جایی که شاهد فرار مالیاتی گسترده از سوی این قشر هستیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: البته نظام پزشکی اشتباه نیست. دادن نظارت دست نظام پزشکی اشتباه است. همانطور که هر صنفی حق داشتن نظام مربوط به خود را دارد، پزشکان نیز این حق را دارند.
وی ادامه داد: این نظارت باید توسط مردم صورت گیرد نه خود پزشک. وقتی مردم نظارت نداشته باشند پزشک ناظر خودش می شود و معلم نیز ناظر بر خود.
حسینی افزود: اما مساله این است که معلم پولی در اختیار ندارد که بخواهد نظارتی بر آن باشد یا نباشد. ولی در خصوص پزشکان، جمع کل درمان کشور در سال گذشته 150 هزار میلیارد تومان بوده، پس نظارت بر این رقم ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سال گذشته دولت 50 میلیارد تومان به 90 هزار پزشک اختصاص داد در حالی که این رقم برای یک میلیون معلم 30 میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.