ایستگاه خط دو قطارشهری مشهد در «الندشت»، امروز با حضور مدیران استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

ایستگاه خط 2 قطارشهری مشهد به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ایستگاه خط دو قطارشهری مشهد در «الندشت»، امروز با حضور استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در مراسم افتتاح این ایستگاه که با حضور استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: ایستگاه الندشت در خط 2 قطارشهری با طول 135 متر و عرض 16 متر، به طور تقریبی 23 متر زیرِ زمین احداث شده و برای بهره‌برداری از آن 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در آینده‌ی نزدیک ایستگاه «کوهسنگی» هم به بهره‌برداری می‌رسد که با این اتفاق خط 2 قطارشهری مشهد تقریبا کامل می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه طبق مطالعات مقرر شد هزینه احداث ایستگاه‌های کوهسنگی و الندشت از محل ایجاد مجموعه تجاری برای این دو ایستگاه تامین شود، گفت: با توجه به اینکه این اتفاق زمانبر است شهرداری مشهد ترجیح داد از محل منابع خود ایستگاه‌ها را احداث کند تا شهروندان سریع‌تر از این امکانات استفاده کنند که در این مسیر پیمانکار به صورت سه شیفته فعالیت می‌کرد.

وی اظهار داشت: در مسیر احداث خط دو قطارشهری نزدیک به 500 میلیارد تومان کمبود اعتبار داشتیم بنابراین مجبور شدیم از شورای شهر مشهد درخواست وام کنیم تا بتوان پروژه را سریع‌تر به بهره‌برداری رساند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته بالغ بر 3 هزار و 500 نفر برای اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله قطارشهری، تقاطع‌ها و سایر پروژه‌ها در مشهد به کارگیری شده‌اند.

وی در خصوص خط 3 قطارشهری مشهد نیز بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد، مسیر خط 3 قطارشهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری به طول 5.2 کیلومتر تا سال 1400 به ‌بهره‌برداری برسد تا بتوان خط یک و دو قطارشهری مشهد را به حرم مطهر رضوی وصل کنیم.

تزریق 200 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد

کاظمی در ادامه به ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی مشهد اشاره کرد و گفت: از 100 دستگاه مینی‌بوس جدید ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تاکنون 70 دستگاه مینی‌بوس تحویل شده و 30 دستگاه مینی‌بوس دیگر نیز به زودی به ناوگان اضافه می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین 100 دستگاه اتوبوس جدید نیز تا پایان سال جاری به ناوگان تزریق می‌شود.

وی در خصوص هِدوی خط یک قطارشهری مشهد بیان کرد: با تزریق دو واگن جدید به خط یک قطارشهری مشهد، سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه از 5 دقیقه به 4.5 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

کاظمی عنوان کرد: همچنین طی دیروز و امروز به طور متوسط 15 درصد به تعداد مسافران قطارشهری مشهد اضافه شده است.

افزایش سرعت حرکت خط 3 بی.آر.تی با اجرای مسیر ویژه

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین در خصوص ایجاد مسیر ویژه برای ناوگان اتوبوسرانی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای مسافران ناوگان اتوبوسرانی، تصمیم گرفته شد تا رفت و آمد خطوط اتوبوس را تسهیل‌تر کنیم چرا که تداخل اتوبوس با ترافیک شهر باعث می‌شود که استقبال شهروندان از این نوع حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این راستا پروژه ایجاد مسیر ویژه برای خط 3 بی.آر.تی آغاز که اولین گام آن از میدان شهدا تا میدان توحید اجرایی شده است، خوشبختانه بازخورد این اقدام مثبت بود و سبب شد تا سرعت اتوبوس از 10 کیلومتر به 20 کیلومتر افزایش پیدا کند.

کاظمی تصریح کرد: همچنین در گام بعدی، اجرای مسیر ویژه برای این خط از میدان توحید تا میدان استقلال در دستور کار قرار داده شده تا سرفاصله زمانی از میدان استقلال تا حرم مطهر رضوی را بتوانیم 10 الی 15 دقیقه کاهش دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.