دبیر اتحادیه سوخت های جایگزین در مشهد گفت: ۲۲ مرکز و کارگاه مجاز در سطح مشهد وجود دارند که در امر گاز سوز کردن خود رو ها فعالیت دارند.

با کمبود کپسول مواجه خواهیم شد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با گران شدن بنزین خیلی از همشهریان ما تصمیم به گاز سوز کردن خودروهایشان گرفتند ولی در این میان این هجوم یک شبه ممکن است پای یکسری از دلالان و سود جویان را به این قضیه باز کند و چه بسا با دریافت هزینه های زیاد کاری غیر استاندارد و بدون امینت تحویل مصرف کننده بدهند. به این منظورم با "بهنام پاینده خواه" دبیراتحادیه سوخت های جایگزین در مشهد به گفتگو نشسته ایم که می خوانید:

قدس آنلاین: چه خوردوهایی می توانند گاز سوز شوند و چه خودروهایی نمی توانند گاز سوز شوند؟

پاینده خواه:تمام خودرو های هاچ بک نمی توانند گاز سوز شوند و هیچ کارت معاینه سلامتی هم برای آنها صادر نمی شود.

قدس آنلاین : برای کدام خودرو ها کارت معاینه سلامت صادر می شود؟

پاینده خواه: برای تمام خودرو هایی که به صورت دستی و در کارگاه ها گاز سوز شده اند شامل دریافت کارت سلامت می شوند.

قدس آنلاین: گاز سوز کردن خودرو ها در چه مراکزی باید انجام شود و در چه مراکزی نباید؟

پاینده خواه:طبیعتا کارگاه هایی که کد عضویت و پروانه کسب از اتحادیه دریافت کرده اند

قدس آنلاین: مطمئنا تعدادی هم مراکز غیر مجاز در سطح شهر وجود دارند که مبادرت به گاز سوز کردن خودرو ها می کنند. از تعداد این مراکز اطلاعی دارید و برای جمع آوری و نظارت بر کارکرد این مراکز چه برنامه ای دارید؟

پاینده خواه: اتحادیه تمهدیداتی اندیشیده که تمام کارگاه های غیر مجاز یا به اصطلاح غیر مجاز جمع آوری شوند ولی متاسفانه از تعداد کارگاه های غیر مجاز اطلاعی نداریم.

قدس آنلاین: چه تعداد از این مراکز مجاز در مشهد وجود دارد؟

پاینده خواه:۲۲ مرکز و کارگاه مجاز در سطح مشهد وجود دارند که در امر گاز سوز کردن خود رو ها فعالیت دارند.

قدس آنلاین: لیست این مراکز به چه شکل در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد؟

پاینده خواه: همشهریان می توانند به دو صورت از ادرس های این مراکز و کارگاه ها مطلع شوند یک اینکه تا چند روز آینده لیست این مراکز در جایگاه های سوخت و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و دیگر اینکه مردم می توانند با ورود به سایت ir.mgv.ir از لیست این مراکز مجاز مطلع شوند و با ثبت نام در این سایت نسبت به دریافت کارت معاینه سلامت اقدام نمایند. یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۷۶۱۷۹۵۷ تماس حاصل نمایند.

قدس آنلاین: به لحاظ مسائل حمایتی این ۲۲ مرکز مجاز در شرایطی قرار دارند؟

پاینده خواه: همه این ۲۲ مرکز استاندارد ۵۶۰۱ را گذرانده اند و زمانی که کارت معاینه سلامت صادر می شود یک نماینده از شرکت استاندارد بازرسی در کارگاه حضور خواهند داشت.

قدس آنلاین: آیا قیمت مصوبه ای برای نصب کپسول و سیستم گازرسانی وجود دارد یا توافقی بین طرفین انجام می شود؟

پاینده خواه: به علت نوسانات قیمتی  زیادی که در این خصوص وجود دارد هیچ قیمت مصوبی نداریم و قیمت گاز سوز کردن خودرو به صورت توافقی ما بین طرفین انجام می شود.

البته این را هم می دانیم که این افزایش قیمت و نبود قیمت مصوبه در طول دراز مدت ایجاد مشکل خواهد کرد ولی بااین همه از همشهریان می خواهم کرد که برای گاز سوز کردن خودرو شان عجله نکنند و تا کمی از شدت این قیمت ها کم شود.

قدس آنلاین : آیا با این وجود به میزان لازم تجهیزات و کپسول کافی وجود دارد؟

پاینده خو: خیر. چون ما هم با گران شدن بنزین غافلگیری شدیم و این هجمه به یک باره ما را هم با مشکل مواجه خواهد مرد. قبل گرانی بنزین رکود عجیبی را در بازار سی ان جی داشتیم باعث ایجاد این همه متقاضی شده که قطعا با این وجود کارخانجات هم نمی توانند به میزان لازم جوابگو باشند و این قضیه مطمئنا تاثیرش همه گیر خواهد بود.

قدس آنلاین: قرار بود طرحی در مراکز سی ان جی برای معاینه سلامت خودرو ها اجرا شود. به کجا کشید؟

پاینده خواه: بله در حال حاضر چند مرکز هستند که این طرح را اجرایی کرده اند ولی مطمئنا باشید که تا پایان هفته بر تعدادشان افزوده خواهد شد و مردم هم حتما برای دریافت کارت معاینه سلامت مراجعه کنند. چون با توجه به مصوبه ای که شرکت پخش ابلاغ کرده است همه خودو ها موظفند ز ۱ آذر معاینه سلامت خودرو داشته باشند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.