شهرکرد- بار ش برف طی دو روز گذشته در استان چهار محال و بختیاری موجب اخلال در نظم زندگی روزمره بسیاری از شهروندان، گرفتار شدن برخی روستائیان در برف، قطع راه های ارتباطی و هم چنین قطع برق در شهر کرد شد.

برف در چهارمحال و بختیاری کولاک کرد/راه ۲۲۳ روستا قطع شد

قدس آنلاین؛ گروه استان ها:  بارش برف که از روز یکشنبه در استان چهارمحال و بختیاری آغازشده است حال ارتفاع برف را در کوهرنگ را به بیش از ۳۰ سانتی‌متر و در شهرهای شلمزار و فارسان به ۳۱ سانتی‌متر و در گردنه چری به ۷۱ سانتی‌متر رسانده است.

بارش برف به‌رغم اینکه شادی مضاعفی برای کشاورزان و به‌ویژه کودکان و محصلان داشته است اما با شکستن بسیاری از شاخ و برگ درختان و قطع ساعاتی از برق شهرکرد موجب اخلال در نظم عمومی وزندگی شهروندان شد و البته مدارس را نیز به تعطیلی کشاند.

گفتنی است قطع برق در مناطق معلم، میدان قدس و میدان چهارمحال شهرکرد در شب گذشته و هم‌چنین صبح امروز موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شد.

شهروندان این مناطق ابراز کردند که به دلیل قطع برق وسایل گرمایشی آن‌ها نیز با مشکل مواجه شده است و خواستار این موضوع بودند که مسئولان باید برای مقابله با اتفاقات احتمالی قبل از بارش‌ها آمادگی لازم را ایجاد می‌کردند.

مشکل برق حل شد

گفتنی است در همین راستا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در خصوص دلایل قطع برق مناطق یادشده توضیح داد: با بارش سنگین برف در شهرکرد، یکشنبه‌شب با شکستن شاخه‌های درختان بر سیم‌های برق، برای ساعاتی در مناطقی از شهرکرد برق قطع شد، که با تلاش اکیپ‌های تأسیسات این مشکل برطرف شد.

مجید فرحزاد ادامه داد: روز دوشنبه نیز ازآنجاکه همچنان شاخه‌های درختان به‌واسطه سنگینی حجم برف امکان شکسته شدن دارند و احتمال خرابی شبکه برق وجود دارد از ساعت ۱۰ صبح برق منطقه معلم شهرکرد قطع شد تا هرس درختان انجام گیرد.

فرحزاد تصریح کرد: این اقدام برای جلوگیری از قطع برق دوشنبه‌شب شهروندان انجام گرفت و پس از ۲ ساعت و نیم اصلاح شبکه، برق مناطق معلم، میدان قدس و میدان چهارمحال شهرکرد برقرار شد.

۲۲۳ روستا در محاصره برف

فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز با اشاره به قطع ارتباط ۲۲۳ روستای این شهرستان به سبب بارش سنگین برف گفت: با تلاش‌های اکیپ‌های راهداری محورهای مسدودی در حال بازگشایی است.

هوشنگ مصطفوی افزود: بارش برف که از روز یکشنبه در شهرستان آغاز شد، منجر به مسدود شدن برخی از راه‌های ارتباطی این شهرستان شد که با آغاز عملیات راهداران از ساعت ۴ صبح روز دوشنبه تمامی راه‌های اصلی و فرعی شهرستان بازگشایی‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین راه‌های روستایی مسدود شده نیز در حال بازگشایی است اما تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بابیان اینکه هم‌اینک ارتفاع برف در گردنه چری به ۷۰ سانتی‌متر رسیده است، افزود: همچنین ارتفاع برف در شهر چلگرد ۴۰ سانتی‌متر گزارش‌شده است.

نجات ۴ خانواده گرفتار در برف

- سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به بارش‌های دوروزه در استان گفت: ۴ خانوار گرفتار در برف این استان نجات پیدا کردند.

مرتضی زمان پور گفت: این خانوارها در برف، روستای «تشنیز» بخش مرکزی شهرستان «کیار» چهارمحال و بختیاری گرفتارشده بودند.

وی افزود: پس از اطلاع از این موضوع با اعزام نیروهای امدادی به محل، هر ۴ خانوار نجات یافتند و خدمات موردنیاز به همراه تذکرات لازم برای کوچ به آنان ارائه شد.

در همین راستا مهرداد قطره سامانی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه  این سامانه تا اواخر وقت دوشنبه رگبار برف و باران به همراه دارد و پس‌ازآن جوی پایدار همراه با کاهش محسوس دما در استان پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: همان‌طور که از روزهای قبل پیش‌بینی می‌شد سامانه بارشی اخیر منجر به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان شده است و این سامانه تا اواخر روز دوشنبه فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.